Nincs annyi hely a csúcson, hogy leülhess!

Miért is fontos költeni a marketingre ahelyett, mintsem saját magad próbálnád megoldani azt? 

Vannak témakörök amelyeket érdemes szakemberekre bízni, még akkor is ha fájó szívvel költünk ezekre a szolgáltatásokra. Érdemes ugyanakkor mérlegelnünk az ár érték arányokat. Mennyit ér a saját időnk, és milyen minőséggel vagyunk képesek ellátni ezeket a feladatokat? A megfelelő válaszhoz nézzük meg az egyéb kiadásainkat illetve, hogy azokkal a kiadásokkal mekkora profit növekedés érhető el. Egy nagyobb vállalat havonta százezres nagyságrendű összeget költ el csak a céges kávéra, aminek következtében produktívabbak lesznek az alkalmazottak. Érdemes felismerni azt, hogy a marketing költségek nem takarítódnak meg csak átcsoportosítódnak, abban az esetben ha olyan saját belső erőforrással oldanák meg, akinek nincs meg a megfelelő szakértelme a témában. 

Mondjuk evidens, hogy mindig több vevőt szeretnénk, bár persze van egy maximum, amit ki tudunk szolgálni, mégis jó érzés, ha szinte szétszedik a “pultot” az érdeklődők. Egy csekklistát, ötletlistát állítottam össze arról, hogy mivel is érdemes kezdeni és folytatni (a megvalósítást), ha úgy érezzük valami nem oké, elmaradoznak a vevők, vagy sok a reklámköltség és mégsincs eredménye. Vágjunk is bele!

Még több vevő kell! Még jobb marketingre van szükségem! Mit csináljak?

Szeretnél több vevőt? Úgy érzed valami visszatartja őket a vásárlástól? Vagy megrekedt az értékesítésed egy szinten? Vagy más dolog miatt kattintottál, mondjuk feltetted magadban a kérdést, hogy lehet több profitom? Oké, ez most kicsit top-shoposra sikerült…

Digital Network Agency marketing ügynökség facebook google adwords

Tehát akkor csak egy jó vevőszerző marketing kell??

Ne menjünk ennyire előre! Nem a reklámokkal kell először foglalkozni. Érdemes kicsit rendbe tenni a céged, termékeidet, szolgáltatásaidat, ajánlatokat, vagy éppen az árazást. Tudom-tudom, nagyon jó terméked van és mindenkinek szüksége van a tiédre. Efelől nincs is semmi kétségem. Viszont itt vagy, szóval most foglalkozzunk azzal, hogy mi az, amin lehet, sőt kell is változtatni, vagy milyen lehetőségeid vannak.

Hogyan is kezdj bele? Kezdj el gondolkodni, tervezni:

  • Milyen termékeid vannak
  • Milyen ajánlataid (van-e akciós, kiemelt, belépő, visszatérő, szezonális…). – Ez nagyon fontos rész! Sokszor megkeresnek cégek, hogy nem megy a marketingjük és kellene vele valamit kezdeni. Ekkor átnézzük az ajánlataikat és kb. 3 sorban összeszedhető… Én ekkor azt mondom, erre aztán felesleges marketing költséget pazarolni.
    Ehhez a ponthoz még hozzá tartozik, hogy dolgozd ki, hogy legyen (nem baj ha valamelyik nincs, de érdemes ezekben gondolkodnod)
    • belépőterméked,
    • kiegészítőterméked,
    • termékpiramisod,
    • mi a VIP ajánlatod/terméked,
    • van-e olyan terméked, amit visszatérő (újravásárló) vevőidnek szánsz,
    • tudsz valamit ingyen adni?
  • Árak – Írd fel, mikor változtattál utoljára árat! – Ugye! Itt van a hajó elásva. Régen változtattál, igaz? Vagy éppen árversenyben vagy, amiatt nem tudsz. Erre megoldás, vissza a második pontra, ajánlatokat, csomagokat összeállítani.
  • Akciók – írd fel, mikor volt utoljára akció nálad (ha folyamatosan van, akkor már ezzel kezdheted, hogy beszünteted a folyamatos akciózást)
  • Nézd meg a konkurenciánál a fenti 4 pontból mik vannak, milyenek….! Mindennek utána tudsz nézni, még az akcióknak is. Nincsenek a figyelő listán? Akkor legyenek! Havi egyszer érdemes megnézni, mit csinálnak a többiek. (Nincs konkurenciád? Remélem tudod, hogy minden piacon van.)
  • Egyáltalán kik a vevőid, ki a célcsoport? – ezt tényleg írd fel, jó nagy betűkkel, mert még szükséged lesz rá! Ha azt írod fel, hogy mindenki, akkor kezdődik a baj…
  • Mennyi forintba kerül egy vevő (első vásárlásáig, átlag)?
  • Átlagosan mennyi forintot hagy nálad az ügyfél, amíg kapcsolatban állsz vele? Vagyis az ügyfél-élettartama alatt.
  • Érdemes ránézni a bevételekre/kiadásokra is – mi van akkor, ha nem is kell több vevő, hanem mondjuk felesleges költségek csökkentése, vagy éppen… (következő pont)
  • Tedd fel magadnak a kérdést! hogy “Mit lehet automatizálni? Van olyan folyamat, amire van már online megoldás, vagy egyszerűbb megoldás?
  • Írd fel, milyen marketingcsatornákon éred el a vevőidet. Írd le azt is, hogy melyikről jön a legtöbb bevétel.
Digital Network Agency marketing ügynökség facebook google adwords kampány

A MÍNUSZ EGYEDIK lépés!

  • Nézd át a weboldaladat, hogy rendben van-e, jól áttekinthető, könnyen megtalálhatóak az információk.
  • Állítsd be a remarketing követőkódokat!
  • Árazás, ajánlat
  • Időszakos kampányok
  • Újdonságok az ajánlataidban (pl. új termék)
  • Retrospektív!

Első lépés

  • Keress fel egy marketinggel foglalkozó csapatot és add át nekik az előző pontban összegyűjtött következtetéseket és információkat.

Második lépés

  • Vedd komolyan a marketinget
  • Alakítsátok ki közösen a stratégiát és kivitelezzétek azt közösen!