Nincs annyi hely a csúcson, hogy leülhess!

január 28, 2019

Miért is fontos költeni a marketingre ahelyett, hogy saját magad próbálnád megoldani azt?

Vannak témakörök amelyeket érdemes szakemberekre bízni, még akkor is ha fájó szívvel költünk ezekre a szolgáltatásokra. Érdemes ugyanakkor mérlegelnünk az ár érték arányokat. Mennyit ér a saját időnk, és milyen minőséggel vagyunk képesek ellátni ezeket a feladatokat? A megfelelő válaszhoz nézzük meg az egyéb kiadásainkat illetve, hogy azokkal a kiadásokkal mekkora profit növekedés érhető el. Egy nagyobb vállalat havonta százezres nagyságrendű összeget költ el csak a céges kávéra, aminek következtében produktívabbak lesznek az alkalmazottak. Érdemes felismerni azt, hogy a marketing költségek nem takarítódnak meg csak átcsoportosítódnak, abban az esetben ha olyan saját belső erőforrással oldanák meg, akinek nincs meg a megfelelő szakértelme a témában. 

Vannak témakörök, amelyeket érdemes szakemberekre bízni, még akkor is, ha fájó szívvel költünk ezekre a szolgáltatásokra. Érdemes ugyanakkor mérlegelnünk az ár-érték arányokat. Mennyit ér a saját időnk, és milyen minőségű lesz a munka, ha mi csináljuk?  Képesek vagyunk ellátni ezeket a feladatokat? A megfelelő válaszhoz nézzük meg az egyéb kiadásainkat, illetve, hogy azokkal a kiadásokkal mekkora profitnövekedés érhető el. Egy nagyobb vállalat havonta százezres nagyságrendű összeget költ el csak a céges kávéra, aminek következtében produktívabbak lesznek az alkalmazottak. Érdemes felismerni azt, hogy a marketingköltségek megspórolása nem jelenti azt, hogy az a pénz meg is marad, simán csak átcsorog máshová házon belül, abban az esetben ha olyan saját belső erőforrással oldanák meg, akinek nincs meg a megfelelő szakértelme a témában. 

Evidens, hogy mindig több vevőt szeretnénk, bár persze van egy maximum, amit ki tudunk szolgálni, mégis jó érzés, ha szinte szétszedik a “pultot” az érdeklődők. Egy csekklistát, ötletlistát állítottam össze arról, hogy mivel is érdemes kezdeni és folytatni a megvalósítást, ha úgy érezzük valami nem oké, elmaradoznak a vevők, vagy sok a reklámköltség, de nincs eredménye. Vágjunk is bele!

Még több vevő kell! Még jobb marketingre van szükségem! Mit csináljak?

Szeretnél több vevőt? Úgy érzed valami visszatartja őket a vásárlástól? Vagy megrekedt az értékesítésed egy szinten? Vagy más dolog miatt kattintottál, mondjuk feltetted magadban a kérdést, hogy lehet több profitom? Oké, ez most kicsit top-shoposra sikerült…

Digital Network Agency marketing ügynökség facebook google adwords

Tehát akkor csak egy jó vevőszerző marketing kell?

Ne menjünk ennyire előre! Nem a reklámokkal kell először foglalkozni. Érdemes kicsit rendbe tenni a cégedet, a termékeidet, a szolgáltatásaidat, az ajánlatokat, vagy éppen az árazást. Tudom-tudom, nagyon jó terméked van és mindenkinek szüksége van rá. Efelől nincs is semmi kétségem! Viszont itt vagy, szóval most foglalkozzunk azzal, hogy mi az, amin lehet, sőt, kell is változtatni, vagy milyen lehetőségeid vannak.

Hogyan is kezdj bele? Kezdj el gondolkodni, tervezni:

  • Milyen termékeid vannak
  • Milyen ajánlataid (van-e akciós, kiemelt, belépő, visszatérő, szezonális…). – Ez nagyon fontos rész! Sokszor megkeresnek cégek, hogy nem megy a marketingjük és kellene vele valamit kezdeni. Ekkor átnézzük az ajánlataikat és kb. 3 sorban összeszedhető… Én ekkor azt mondom, erre aztán felesleges marketing költséget pazarolni.
    Ehhez a ponthoz még hozzá tartozik, hogy dolgozd ki, hogy legyen (nem baj, ha valamelyik nincs, de érdemes ezekben gondolkodnod)
    • belépőterméked,
    • kiegészítőterméked,
    • termékpiramisod,
    • mi a VIP ajánlatod/terméked,
    • van-e olyan terméked, amit visszatérő (újravásárló) vevőidnek szánsz,
    • tudsz-e valamit ingyen adni
  • Árak:
    Írd fel, mikor változtattál utoljára árat! Ugye? Itt van a kutya elásva. Régen változtattál, igaz? Éppen árversenyben vagy, ezért nem tudsz? Megoldás: vissza a második pontra, ajánlatokat, csomagokat összeállítani!
  • Akciók: 

Írd fel, mikor volt utoljára akció nálad. Ha folyamatosan, akkor már ezzel kezdheted, hogy beszünteted a folyamatos akciózást!

  • Nézd meg, hogy a konkurenciánál a fenti 4 pontból mi az, ami már megvalósult, és azok milyen minőségben érhetőek el!
    Mindennek utána tudsz nézni, még az akcióknak is. Nincsenek a figyelőlistán? Akkor legyenek! Havi egyszer érdemes megnézni, mit csinálnak a többiek. Azt mondod, hogy nincs konkurenciád? Remélem tudod, hogy minden piacon van! 
  • Kik a vevőid, ki a célcsoport?
    Ezt tényleg írd fel, jó nagy betűkkel, mert még szükséged lesz rá! Ha azt írod fel, hogy mindenki, akkor kezdődik a baj…
  • Hány forintba kerül egy vevő, amíg eljut az első vásárlásáig, átlagosan?
  • Átlagosan hány forintot hagy nálad az ügyfél, amíg kapcsolatban állsz vele?
  •  Bevételek/kiadások
    Mi van akkor, ha nem is kell több vevő, hanem mondjuk a felesleges költségek csökkentése a feladat?
  • Automatizáció

Tedd fel magadnak a kérdést, hogy mely folyamatokat lehetne automatizálni! Van olyan folyamat, amire van már online megoldás, vagy egyszerűbb megoldás? Keresd meg! 

  • Írd fel, milyen marketingcsatornákon éred el a vevőidet. 
  • Írd le azt is, hogy melyikről jön a legtöbb bevétel!

Digital Network Agency marketing ügynökség facebook google adwords kampány

A MÍNUSZ EGYEDIK lépés!

  • Nézd át a weboldaladat, hogy rendben van-e, jól áttekinthető, könnyen megtalálhatóak-e rajta az információk.
  • Állítsd be a remarketing követőkódokat!
  • Nézd át az árazást és az ajánlatokat
  • Figyelj az időszakos kampányokra
  • Figyelj arra, hogy legyenek újdonságok az ajánlataidban (pl. egy új termék)
  • Retrospektív!

Első lépés

  • Keress fel egy marketinggel foglalkozó csapatot és add át nekik az előző pontban összegyűjtött következtetéseket és információkat!

Második lépés

  • Vedd komolyan a marketinget!
  • Alakítsátok ki közösen a stratégiát, és a kivitelezést végezzétek közösen!

Nincs TÖBB
FÉLREbeszélés

BESZÉLGESSÜNK!

+36 20 420 0306
hello@dna.hu

VAGY NÉZZ SZÉT EGYÉB FELÜLETEINKEN

Ha már van víziód, kellenek az eszközök!

KÉRJ AJÁNLATOT
Digital Network Agency - 2021
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram