Kinek, hol, mikor, milyen befektetéssel, milyen médiumon keresztül, mennyi ideig és mit kommunikálj?

Az online marketing berkein belül számos eszközt, és azok egymásra gyakorolt hatását ismerjük és használjuk nap, mint nap. Az eszközök személyre szabása is rendkívül fontos, és az online marketing stratégia vázát is ez adja és ismernünk kell azt is, hogy mi az a 7 kérdés, amit mindenképp fel kell tennünk magunknak!

A médiaterved nem egy olyan dolog, amit elég három évente egyszer megcsinálni. Olyan gyorsan változik minden, és a kampányaid is különbözhetnek egymástól annyira, hogy folyamatos tervezésre legyen szükség.

ELSŐ SZAKASZ - Stratégiaszintű médiatervezés

 Az online marketing stratégia tervezése során sorra vesszük a céljaidat, és ezekre alakítunk ki elsődleges médiatervet, az általános kampányterveddel együtt. Ez a médiaterv termékeid, szolgáltatásaid figyelembevételével készül, és jó esetben hosszabb távra szól. A stratégiaszintű médiatervezéskor minden olyan felületet felsorakoztatunk, amelyet várhatóan alkalmazni fogunk – vagy rendszeresen, vagy egy-egy kampány során!

MÁSODIK SZAKASZ – Kampányszintű médiatervezés

A médiatervnek egészen kampány szintig ki kell terjednie, és le kell bontani a legkisebb egységekre is. Újra és újra elő kell venni, és igazítani az elvárásokhoz.

MÉDIATERVEZÉS – A főbb lépések a hatékony online jelenlétért

A médiatervezés legfontosabb lépéseit hét kérdést kell megfogalmaznunk:

  • Kinek? – ki a pontos célközönséged?
  • Hol? – milyen lokációban jelenítünk meg?
  • Mikor? – milyen időpontokban jelenítünk meg?
  • Milyen befektetéssel? – mennyit költünk a megjelenésekre?
  • Milyen médiumokon? – melyek lesznek a főbb platformok amelyeken megjelenítünk?
  • Mennyi ideig? – mettől meddig jelenítünk meg?
  • Mit? – milyen tartalmat jelenítünk meg?