Te hogy gondolsz a márkádra? Meg tudod fogalmazni, hogy pontosan ki ő, mi ő?

MÁRKASZEMÉLYISÉG

A márkaszemélyiség érzelmi és egyéb jellemzőkből áll össze, melyek egy céghez vagy márkához köthetők. A márkaszemélyiség meghatározza, hogy az emberek mit éreznek egy cég iránt, és hogy lépnek vele kapcsolatba. Ha ismered a személyiségét, azt is ismered, hogy hogyan kell kommunikálni a célcsoportodhoz. Hogy szólalna meg a márkád, ha egy ember lenne?

TÍPUSAI

A márka személyiségtípusok 15 közös jellemzőre vezethetők vissza, melyeket leegyszerűsíthetünk akár 5 jellemzőre is.  Céges viszonylatra alkalmazva: őszinteség, izgalmasság, kompetencia, kifinomultság és szilárdság. Ezek alapján milyen márkaszemélyiséget szeretnél? Gondolj a céged nevére, mondd ki hangosan. Milyen szavak jutnak az eszedbe? Tedd fel ugyanezt a kérdést az embereknek is! Mutasd meg nekik a logódat és kérdezd meg újra. A válaszokat rendezd el, és így lassan kibontakozik, hogy jelenleg milyen személyisége van a cégednek. De egy dolgot ne felejts el közben! Nem az a cél, hogy neked szimpatikus legyen! Vagy, hogy azonsulni tudjál vele. A személyiségének passzolnia kell a termékekhez, szolgáltatásokhoz, amit képvisel, ezt midnenképp tartsd szem előtt!

  • Hivatalos vagy vicces?
  • Kicsi vagy nagy?
  • Unalmas vagy meglepő
  • Visszafogott vagy szókimondó?
  • Stílusos vagy hagyományos?
  • Prémium vagy olcsó?
  • Férfias vagy nőies?
  • Merev vagy rugalmas?
  • Fiatal vagy idős