Ne bízzuk a véletlenre! Tervezzünk előre és haladjunk a tervek szerint!

Az online marketing stratégia kialakítása szervesen része a vállalkozásunk tevékenységeinek, ezt nem szabad fél vállról venni. Ahhoz, hogy hosszú távon sikeresek tudjunk lenni, muszáj kiismerni a célközönségünket és megtudni, hogy milyen csatornán keresztül, mennyi idő alatt, milyen költségen tudjuk őket elérni. Ehhez pedig elengedhetetlen egy jó stratégia.

Kikkel versenyzünk

Első lépésként meg kell vizsgálni a piacot és a versenytársakat. Enélkül nem lehet elkezdeni dolgozni. Legalábbis semmi nem garantálja, hogy hatékony lesz a munkánk. Először megismerkedünk részletesen az ügyfelünk vállalkozásának profiljával, majd ezután megkeressük a versenytársait és felmérjük a piacot.

Kiknek akarunk eladni

Nemes gondolat persze, hogy a mi termékünkre, szolgáltatásunkra mindenki vágyik, azonban ez nyilvánvalóan nem így van. Ahhoz, hogy a legeredményesebben tudjunk hirdetni, tudnunk kell, hogy ki a célközönség. Különben csak lövöldözünk a vakvilágba és égetjük a büdzsét.

Mik a céljaink

A rövid- és hosszú távú célok meghatározásakor ügyfelünk terveit vesszük alapul. Szükség esetén a piacra és célcsoportra vonatkozó információinknak megfelelően javaslatokat teszünk azok módosítására, pontosítására. Minden esetben arra törekszünk, hogy reális, valóban elérhető célokat fektessünk le.

Helyezzük el a terméket

A fenti információk ismeretében elhelyezzük a terméket, vagy újrapozicionáljuk, ha eddig nem volt a megfelelő helyen. Megvizsgáljuk, hogy mik azok az előnyei, amik megkülönböztetik a veresenytársaitól, mivel tud kitűnni.

Lássunk neki a megvalósításnak

Ezután nem marad más hátra, mint, hogy megfogalmazzuk az üzeneteket a különböző célcsoportoknak. A fő üzenetek mellett kialakítunk egy idővonalat is, melyen pontról pontra felvázoljuk a stratégia megvalósulásának lépéseit és a várható eredményeket. Ehhez az idővonalhoz pedig kampányköltségeket rendelünk, ügyfelünkkel folytatott egyeztetés után. A rendelkezésre álló büdzséhez képest javaslunk egy költségkeretet, amivel eredményeket fogunk tudni felmutatni.

A folyamat végére összeáll egy komplex stratégia, melyhez igazodni tudunk a megállapodásunk ideje alatt, és világos mindkét fél számára, hogy mi fog történni.