Egyre több cég van jelen online a közösségi média felületein ezért az organikus jelenlét már nem elegendő. A célzott, fizetett stratégia hiánya nagy mulasztás, hiszen lehetőséget ad a versenytársaknak arra, hogy megelőzzenek.
Ebben a bejegyzésben a Sprout Social által készített statisztikákat mutatjuk be, amelyek igazolják, hogy miért van szükségünk fizetett hirdetési stratégiára a közönségünk elérésére, kapcsolatteremtésre.
Az Animoto legfrissebb felmérése szerint a fogyasztók 58%-a előbb látogatja meg egy márka közösségi oldalait, mint a weboldalát. Ez 81%-os növekedés 2019-hez képest! Amikor ezek a fogyasztók meglátogatják közösségi oldalaid, az organikus tartalmakat fogják látni.
Az organikus média az, amikor "ingyen" készítesz posztokat az üzleti oldaladon. Valójában persze ezek a posztok sem ingyen készülnek, hiszen az időnek értéke van: dolgozik valaki a tartalmakon, a grafikán és a tartalomnaptáron is. Amikor organikus posztokat készítesz, az csak az oldaladat követők feedjében jelenik meg.
A fizetett közösségi média pedig, amikor pénzt is invesztálsz a tartalmaidba. A közösségi média hirdetések segítenek nagyobb, célzottabb közönség elérésében. A fizetett közösségi posztok annak a közönségnek a hírfolyamában jelennek meg, amelyet megcélzol. A célközönségeket megcélozhatod demográfiai adatok, hely, érdeklődési körök és egyéb szempontok alapján egyaránt.
A Google az első, a YouTube (amely ugye a Google tulajdonában van) pedig a második helyen áll a legtöbb felhasználói aktivitást elérő platformok tekintetében. A Facebook (harmadik helyezett) azonban a közösségi média és az internet egészét tekintve is nagy szereplő. A lakosság mintegy 70%-a használja a Facebookot. Már 15 éve létezik, és rendkívül hasznos digitális marketingeszközzé fejlődött. Íme, amit a Facebook-felhasználók napi eléréséről tudunk.
A célközönség megértése kulcsfontosságú annak megismeréséhez, hogy mely közösségi médiaplatformokat érdemes a vállalkozásodnak mind az organikus posztolás, mind a fizetett hirdetési stratégiák esetében felhasználnia.
Ha a közönséged az egyes közösségi médiacsatornákhoz rendelkezésre álló ismert demográfiai adatokkal egyeztetve van, akkor jobb eredményeket érhetsz el.
A Sprout Social hasznos áttekintést ad a közösségi média felhasználók demográfiai adatairól hálózatokra lebontva. Nézd meg, hogy egyes platformokon a felhasználók milyen nemű, korú, jövedelmű, lakóhelyű és iskolai végzettségű felhasználók közé tartoznak.
Érdemes a Google, a YouTube és a Facebook mellett, az Instagram a LinkedIn, a Pinterest közönségének megcélzását is megvizsgálnod. Ha nem vagy biztos abban, hogy milyen platformokat kellene megcéloznod, akkor használd ki legújabb szolgáltatásunkat és kérj tőlünk marketing tanácsadást.
Az első dolog, amit meg kell vizsgálnunk, az az elérés. Vegyük figyelembe azoknak az embereknek a számát, akik ténylegesen látnak egy adott organikus közösségi média posztot, és vegyük észre, hogy ez a szám évről évre csökken. Meglepő módon az oldaladat követő embereknek mindössze 5,5%-a látja a posztodat. Ha nagy márkáról van szó, sok követővel, akkor ez a szám még alacsonyabb is lehet. Ez rengeteg időt és erőfeszítést jelent a követők megszerzésében - vajon tényleg megéri?
Ha nincsenek követőid, akkor tényleg csak az idődet vesztegeted a közösségi média grafikák és tartalmak létrehozására. A digitális marketingbüdzséd egy részét arra kellene fordítanod, hogy a követők és kedvelők megszerzésén dolgozz, részben azért, mert az emberek valóban megnézik, hány követője van egy oldalnak. Nem szabad, hogy ez legyen a fő hangsúly, de ne feledd, hogy a közönség az esetek több mint felében előbb nézi meg egy vállalkozás közösségi médiaoldalát, minthogy meglátogatná a weboldalát.
A Facebook algoritmusa határozza meg, hogy a felhasználók milyen sorrendben látják az organikus posztokat és a fizetett hirdetéseket, amikor a hírfolyamot ellenőrzik. A Facebook fennállása alatt a közösségi hálózat drasztikusan fejlődött a felhasználói élmény, a funkcionalitás, az adatgyűjtés és a prioritások meghatározása terén. Az, hogy mit látnak a felhasználók, milyen adatokat gyűjtenek a felhasználókról egyre összetettebbé váltak.
Ha pénzt teszel a tartalmaid mögé és fizetett közösségi média hirdetéseket futtatsz, az javítja az elérésedet. Azok a vállalkozások, amelyek a marketingköltségvetést úgy helyezik előtérbe, hogy lehetővé tegyék a fizetett közösségi hirdetések beépítését, jobb adatokhoz jutnak, jobb betekintést nyernek közönségükbe és jobb eredményeket érnek el a marketing tölcsér teljes hosszában. A közösségi médiahálózatok a fogyasztói vásárlások legnagyobb inspirációs forrásai. A Sprout Social statisztikái bizonyítékként szolgálnak arra, hogy a fizetett közösségi média hirdetések a vásárlókat valóban az egyes vállalkozásokhoz terelik.
A fogyasztók 37%-a a közösségi médiacsatornákon keresztül talál vásárlási inspirációt. A Z generáció 50%-a és az ezredfordulósok 42%-a számára a legrelevánsabb hirdetési csatorna a közösségi média. A nem vásárlók háromszor nagyobb valószínűséggel látogatnak el egy kiskereskedőhöz a közösségi médiahirdetések hatására, mint a vásárlók. A fogyasztók 50%-a mondta azt, hogy a felhasználók által generált tartalmak megtekintése növelné az esélyét annak, hogy egy márka közösségi médiáján keresztül vásároljon termékeket.
Gondolj csak bele! Azok az emberek, akik kedvelik az oldaladat, már ismerik a márkádat és a marketing tölcsérben vannak, lehet már vásároltak is tőled. A vállalkozásoknak a tölcsér tetején lévő hirdetésekkel kell felépíteniük a hideg közönségüket, hogy ne csak "körözzenek a lefolyóban" úgy, hogy sose alakul ki konverzió az esetükben. A közösségi oldalakról nyert felhasználói adatokkal a vállalkozások könnyebben eljuthatnak a jövőbeli vásárlóikhoz.
Azoknak a vállalkozásoknak, amelyek már végeznek tartalommarketinget vagy dolgoznak a SEO-n, pazarlás, ha nem népszerűsítik ezt az értékes tartalmat. Ne csak termeld a tartalmat, hanem csinálj is vele valamit! Jobb stratégia felerősíteni ezt a marketingtartalmat egy mögötte álló költségvetéssel. A fizetett közösségi média hirdetések közvetve segítenek a SEO szempontjából is!
A fizetett közösségi média hirdetésekkel a forgalom megszerzése gyors, egyszerű és megfizethető. Más típusú marketinggel összehasonlítva a közösségi média hirdetések ROI-ja befektetés megtérülése (Return on investment) verhetetlen. Az ügyfelek keresést végeznek, amikor szükségük van egy szolgáltatásra. A Google hirdetések azonban kissé elszabadultak, és egyes kattintásonkénti költségek (CPC) több száz vagy több ezer forintot is elérhetnek és ezek csak kattintások, nem eladások. Az emberek vásárlásának legnagyobb előrejelzője az, hogy hallottak-e már korábban a márkáról. A Google-keresésnek kevesebb haszna van, ha a fogyasztó nem ismeri a márkát. Az emberek nyilvánvalóan nagyobb valószínűséggel vásárolnak olyan márkától, amelyet ismernek, amelyről már hallottak, vagy amellyel egy online felületen találkoztak, mint olyantól, amelyről még soha nem hallottak. A márkaismertség folyamatának már jóval azelőtt el kell kezdődnie, hogy az emberek készen állnának a vásárlásra, és rákattintanának a hirdetésedre.
A fizetett közösségi média hirdetések egyik szépsége, hogy bármilyen költségvetéssel felépíthető stratégia. Minél több pénzt fektetsz be a vállalkozásod a közösségi média hirdetési költségvetésébe, annál jobban kiépítheted a stratégiád, ezáltal annál robusztusabb és hatékonyabb lesz idővel. Az alacsonyabb költségvetéssel rendelkező vállalkozásoknak is lehet stratégiájuk, de az eredményekkel kapcsolatos elvárásaikat is csökkenteniük kell.
Ha nem veszel részt a fizetett közösségi média hirdetések játékában, akkor még inkább lemaradhatsz versenytársaidtól. A fizetett közösségi médiahirdetések segítségével a vállalkozások értékes marketinginformációkat gyűjthetnek. A vállalkozások a fizetett közösségi médiahirdetésekből visszaküldött adatok alapján tudják, hogy közönségük mit szeretne látni. A versenytársak olyan marketingismeretekre tesznek szert, amelyek jelentős előnyt jelentenek azokkal szemben, akik nem futtatnak fizetett hirdetéseket. A fizetett közösségi médiastratégiából visszakapott adatokból az értékesítők nagy hasznot húznak. Segítenek abban, hogy a futó hirdetések sikere alapján tudják, milyen szemszögből kell az ügyfelekkel foglalkozniuk.
Lehet organikusan posztolni, és azt hirdetéssé alakítani. Ez az organikus előnye azoknak a követőknek, akik kedvelik, kommentelik és megosztják a hirdetést, mielőtt egy hirdetés egy hideg közönségnek kerülne feladásra. Minél több megosztást kapsz, annál jobb árakat fizetsz a hirdetéseidért. A közösségi hálózatok elkötelezettséget akarnak, hogy a felhasználók tovább maradjanak a platformjaikon. A Facebook-hirdetéseken megjelenő kedvelések, kommentek és megosztások azt jelzik, hogy az embereknek tetszenek a hirdetéseid. Azok a hirdetések, amelyek aktivitást kapnak, gyakrabban kapnak nagyobb láthatóságot
Mivel a Facebook egyre átláthatóbbá teszi, hogy a hírfolyam hogyan rangsorolja a tartalmakat, közönséged minden eddiginél nagyobb befolyással rendelkezik arra, hogy mit lásson. Tudasd az emberekkel, hogy amikor követik vagy kedvelik az oldalad, akkor bejelölhetik az "Elsőnek látni" beállítást is, hogy tudassák az algoritmussal, hogy a bejegyzéseid fontosak számukra. Természetesen ez a taktika akkor működik a legjobban, ha következetesen olyan tartalmakat állítasz elő, amelyek rezonálnak a közönségedre, és közvetlenül támogatják a Facebook marketingstratégiáját.