A salátától az élő hüllőkig manapság gyakorlatilag bármit megvásárolhatunk az interneten. A fogyasztók az e-kereskedelem minden formájának növekedését ösztönzik, ami jó hír a növekedni kívánó vállalkozások számára. A megfelelő stratégiával a kirakat nagyobb, fényesebb és láthatóbb lehet, mint valaha. Az online siker elérése azonban nem könnyű. Gondos tervezést, hatékony végrehajtást és folyamatos optimalizálást igényel. Hoztunk néhány alapvető tippet, amelyek segítenek az e-kereskedelemben való győzelemhez.
Mielőtt belevágnánk, állapítsunk meg néhány kulcsfontosságú tényt és statisztikát az e-kereskedelmi iparágról, annak érdekében, hogy eldönthesd, hogy
ez számodra releváns-e.
(Forrás: https://www.forbes.com/advisor/business/ecommerce-statistics/)
A megfelelő platform kiválasztásakor a következő a tényezőket érdemes figyelembe vennie: könnyű használat, skálázhatóság, testreszabhatóság, biztonság, valamint a fizetési módok és szállítási szolgáltatókkal való integrációs képességek.
A legtöbben a telefonunk után nyúlunk, ha online szeretnénk vásárolni, ezért kulcsfontosságú, hogy a weboldalad mobilbarát legyen, beleérvte a dizájnt, a navigációt, az egyes oldalak betöltési idejét is. Minél jobban mobilra optimalizált a honlapod, annál jobb lesz a vásárlói elköteleződés és a keresőmotorok rangsorolása is.
Amikor fizikailag nem láthatod vagy érintheted meg, amit vásárolsz, a jó minőségű termékképek nélkülözhetetlenné válnak. Fektess be professzionális fotózásba, vagy használj stock fotóforrásokat, annak érdekében, hogy a lehető legjobb fényben mutasd be termékeid. Az olyan effektek, mint a zoomolási funkciók és a többszögű nézetek befolyásolhatják a vásárlási döntéseket, ezért ezeket is érdemes megfontolni. De ne vidd túlzásba! Hasznos, ha a képeket és a videókat tömöríted, így a vásárlóknak nem kell sokáig várnia a tartalom betöltésére.
Győződj meg róla, hogy zökkenőmentes a vásárlási folyamatod. Gondolkodj minél kevesebb lépésben és egy egyértelmű CTA-ban minden aloldalon. A vendég kassza funkciók is okos stratégiát jelenthetnek, csökkentve a kattintások számát a vásárlás előtt. Érdemes különböző fizetési módokat is kínálni, mint például az Apple Pay vagy akár a "vásárolj most, fizess később" opciót.
Akár gyakran akár ritkán vásárol valaki online, tudni szeretné, hogy a pénze mindig biztonságban van. Győződj meg róla, hogy robusztus biztonsági intézkedésekkel rendelkezik-e a webshopod, annak érdekében, hogy a vásárlóid megnyugodjanak. Van egy középút aközött, hogy az ember annyira laza, hogy valami gyanúsnak tűnik, és aközött, hogy annyira biztonságos, hogy olyan érzés, mintha egy trükkös kérdésekkel teli vizsgán kellene részt vennie, ezért ezt is fontos szem előtt tartani.
A hatékony keresési funkciók jelentősen javíthatják a weboldalad UX-jét. Tartalmazzon szűrőket, rendezési lehetőségeket és kategóriaspecifikus keresést, hogy a vásárlóid könnyebben megtalálják, amit keresnek. Ha pedig nincs ott, amit keresnek, mutass nekik hasonló termékeket.
A személyre szabás egyre növekvő fogyasztói trend. Az ügyféladatok segítségével személyre szabott vásárlási élményeket hozhatsz létre: az előzményeken alapuló termékajánlásoktól kezdve a visszatérő vásárlóknak szóló exkluzív ajánlatokig mindent. A személyre szabás a marketingben is rendkívül jól működik. Ha célzott forgalmat szeretnél a weboldalára irányítani, érdemes megfontolnod az olyan taktikákat, mint az automatizált e-mail marketing és a retargeting közösségi hirdetések. Ha több ügyfélcsoportod van, a személyre szabás különösen hatékony lehet.
Ha valaha is találkoztál már olyan webáruházzal, amely túl jónak tűnt ahhoz, hogy igaz legyen, akkor tudod, mennyire fontosak a valós vásárlói visszajelzések. A bizalom és a hitelesség építése érdekében bátorítsd a vásárlókat, hogy hagyjanak véleményeket és értékeléseket a termékeidről. Ha már összegyűjtöttél párat bátran mutasd be őket a weboldalon is! Így a potenciális vásárlók bátran vásárolnak majd tőled. A közösségi média megosztó gombok beépítése és a megosztások vagy kedvelések számának megjelenítése szintén segíthet a márkádba vetett bizalom kialakításában.
Ha az ügyfél a király, akkor olyan ügyfélszolgálatot kell nyújtanod, amely egy királyi családnak való. Ez egy megbízhatóságépítő módszer és így elérheted azt is, hogy kiemelkedj a versenytársaidtól. Próbálj meg többféle ügyfélszolgálati csatornát kínálni, például élő chatet, GYIK-et és egy "kapcsolatfelvételi" oldalt is. Ideális esetben a vásárlóknak ezekre nem is lesz szükségük, hiszen a weboldaladnak minden szükséges információt meg kell adnia a látogatók számára, ezért ügyelj arra is, hogy részletes termékinformációkat, például specifikációkat, mérettáblázatokat és véleményeket is tartalmazzon. A megbízható és gyors futárszolgálatokkal való együttműködés a másnapi kézbesítés érdekében egyre inkább az elvárt normává válik, ezért válassz mindig bölcsen szolgáltatót.
Az organikus forgalom vonzása érdekében érdemes befektetni a keresőoptimalizálásba (SEO). Végezz kulcsszókutatást, hogy felmérhesd, mire keresnek valójában az ügyfeleid. Ha már megvannak a releváns kulcsszavak add meg őket a termékleírásokban, a meta címkékben és az URL-ekben is. A blogbejegyzések és a termékkalauzok is nagyon hasznosak, ráadásul segítenek abban is, hogy az adott piacon a legkiválóbb márkaként pozícionáld a vállalkozásodat.
Ha webáruházad a következő szintre szeretnéd emelni, stratégiai tervezésre, felhasználó-központú tervezésre és hatékony marketingre lesz szükséged.
Érdekel a DNA-vel való együttműködés? Írj nekünk most!