Mikor posztolj a LinkedInen?

Azonosítottad a legrelevánsabb célcsoportod, létrehoztad vagy összegyűjtötted a tartalmakat, amelyek megfelelnek a célcsoportod érdeklődési körének, és egy előretekintő tartalomnaptárat is készítettél, hogy mindig legyen valami releváns mondanivalód. De valami mégis hiányzik a tervedből. 

Melyik időpont a legmegfelelőbb a tartalom posztolására a LinkedInen annak érdekében, hogy biztosítsd a megfelelő elköteleződést?

A legjobb tartalommarketingesek tudják, hogy az időzítés kulcsfontosságú tényező, amikor hatást és elköteleződést szeretnél elérni. A cél az, hogy a tartalmat akkor juttasd el a célközönségedhez, amikor az adott célközönség valószínűleg észre is veszi azt - és van ideje arra, hogy foglalkozzon vele és reagáljon rá.

Ez az időzítés "édes pontja" természetesen attól függően változik, hogy milyen platformon szólítod meg a célközönségedet.

Minden közösségi média csatornának más szerepe van a közösségi életében - és ezek a szerepek gyakran más időpontokban jelennek meg a nap folyamán.

A HubSpot több mint 300 közösségi média szakembert kérdezett meg az Egyesült Államokban annak megállapítására, hogy mikor a legjobb idő posztolni a LinkedInen. Az eredmények nemcsak azért értékesek, mert a legjobb időpontban történő posztolás remek módja a közönség elkötelezödésének növeléséhez, hanem azért is, mert az ismerete arról, hogy mikor tartózkodik a közönséged a LinkedInen, valójában sok mindent elárulhat a motivációikról és szándékaikról a platformon.

A legjobb időpontok a tartalmak posztolásához a LinkedInen a HubSpot 2022-es eredményei szerint:

- 12 és 15 óra között, 15 és 18 óra között, vagy 18 és 21 óra között

- Szerda, szombat és vasárnap

Érdekes módon a HubSpot 2016-ban nagyon hasonló felmérést végzett, és teljesen más eredményekre jutott. 2016-ban arra jutottak, hogy a legjobb időpontok a tartalmak posztolásához a LinkedInen kedd és csütörtök között, korán reggel, ebédszünetkor vagy kora este voltak.

Miért változott ennyire a posztolás ideje, és mit jelent ez?

A nagy átrendeződés

Nyilvánvaló, hogy a LinkedIn felhasználók a covid előtt akkor látogatták az oldalt és léptek interakcióba a tartalommal, amikor professzionális szemléletben voltak.. Ezért volt annyira fontos a LinkedInre történő posztolás szempontjából a munkahét első fele.

Most azonban, hogy sokan már régóta otthonról dolgozunk, a szakmai gondolkodásmódunk ideje sokkal változékonyabb és rugalmasabb lett. Ahelyett, hogy reggel azonnal bejelentkezn linkedinre, hogy értesüljünk a legfrissebb hírekről,  úgy tűnik, hogy a LinkedIn tagok a munkanap hátralévő felében jelentkeznek be a platformra gyakrabban, valószínűleg inspirációt, kapcsolatot vagy tempóváltást keresve.

A rugalmasabb munkaidők szolgálnak magyarázattal arra,  hogy több szakember lép be a LinkedInre a hétvégén is. 

A Z generáció előretörése

2016 óta több Z generációs szakember csatlakozott a LinkedInhez, mint bármely más demográfiai csoporthoz.

Hamarosan ők lesznek a legnagyobb fogyasztói generáció, és már most is 143 milliárd dolláros közvetlen költéssel járulnak hozzá. Más célok és motivációk is jellemzik őket, és ezek a célok és motivációk arra ösztönözik őket, hogy kissé másképp használják a LinkedInt is.

Először is, a Z generáció ambiciózus. A korábbi generációkkal összehasonlítva jobban összpontosítanak karrierjükre és az ágazatokra a LinkedInen. A Z generáció szakembereinek 77%-a "úgy véli, hogy keményebben kell dolgozniuk az elégedettség és kielégítő szakmai pályafutás érdekében az előző generációkhoz képest."

Ahhoz, hogy ezt a kemény munkát elvégezhessék, a Z generáció új készségek elsajátításában érdekelt. A Gen Z felhasználók 74%-a mondta azt, hogy a LinkedIn-t arra szeretné használni, hogy új készségeket tanuljon, amelyek segítenek a jelenlegi munkájukban, vagy - ami még fontosabb - a karrierjük további részében. 46%-uk azt mondta, hogy több időt töltene tanulással akár hétvégén is, hogy előléptetést kaphasson. A Z generációsok társaikhoz képest 1,3x többet nézik az iparági oldalakat, 1,2x aktívabbak a LinkedIn-csoportokban, 1,3x annyi állást néznek meg, és 1,2x nagyobb valószínűséggel kutatnak cégek után.

Másodszor, a Z generáció rendkívül független. A Z generációs felhasználók 43 %-a azt állítja, hogy a szakmai fejlődésben a teljesen önálló és független megközelítést részesíti előnyben. 38% -uk szeretne bármikor és bárhol tanulni, 36 %-uk pedig személyre szabottabb tanulási tapasztalatokat szeretne. Ennek megfelelően a szabadidejükből is többet töltenek a közösségi média felületeken, mint más generációk, elsősorban az okostelefonjaikon.

A LinkedIn tartalmi stratégiájának összehangolása a célközönséggel

Világos, hogy az elmúlt néhány évhez képest a LinkedInet használó szakemberek és az, amire a platformot használják, kezdenek változni. Több tag jelentkezik be a hétvégén, mint valaha, és ahelyett, hogy a munkanapjukat a LinkedInen kezdenék, egész nap és este is visszatérnek a felületre.

Ez nem azt jelenti, hogy ne kellene megpróbálnod elérni az embereket a hagyományos időszakokban - egy reggeli kávé mellett, vagy amikor az emberek az ebédszünetet töltik a hírfolyam görgetésével - de az az elképzelés, hogy senki sem ellenőrzi a LinkedIn-t "munkaidőn kívül" vagy hétvégén, nem igaz.

Az időzítés fontos szerepet játszik - a LinkedInen is, mint bármely más közösségi platformon. Ezért is hasznosak a HubSpot felmérés eredményei, de érdemes intelligensen tesztelni, hogy megtaláld a legjobban illeszkedő időpontot a közönségednek. Tesztelj különböző tartalmi elemeket, például címeket, szövegeket és képeket a nap különböző időszakaiban. Figyeld meg, mit mond a közönséged a saját szokásaikról és preferenciáikról.

Ez különösen akkor jó ötlet, ha a megosztott tartalmak keverékét szeretnéd variálni. A pénteki napok például nem biztos, hogy a legmagasabb abszolút elkötelezettségi számokat produkálják - de még mindig remek alkalom arra, hogy könnyed, inspiráló tartalmakat ossz meg, amelyek bevonzhatják az embereket a hétvégi kikapcsolódás vagy pihenés közben. Hasonlóképpen, a hétfő reggeli gondolkodásmód, amikor az emberek az előttük álló hét kihívásainak megoldására összpontosítanak, remek alkalom lehet olyan tartalmak közzétételére, amelyek segítenek nekik bizonyos problémák megoldásában.

NO MORE
AVOIDING THE POINT

LET'S TALK!

+36 20 420 0306
hello@dna.hu

OR FIND US ON:

IF YOU ALREADY HAVE A VISION, YOU NEED THE TOOLS!

REQUEST A QUOTE!
Digital Network Agency - 2021
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram