Azonosítottad a legrelevánsabb célcsoportod, létrehoztad vagy összegyűjtötted a tartalmakat, amelyek megfelelnek a célcsoportod érdeklődési körének, és egy előretekintő tartalomnaptárat is készítettél, hogy mindig legyen valami releváns mondanivalód. De valami mégis hiányzik a tervedből.
Melyik időpont a legmegfelelőbb a tartalom posztolására a LinkedInen annak érdekében, hogy biztosítsd a megfelelő elköteleződést?
A legjobb tartalommarketingesek tudják, hogy az időzítés kulcsfontosságú tényező, amikor hatást és elköteleződést szeretnél elérni. A cél az, hogy a tartalmat akkor juttasd el a célközönségedhez, amikor az adott célközönség valószínűleg észre is veszi azt - és van ideje arra, hogy foglalkozzon vele és reagáljon rá.
Ez az időzítés "édes pontja" természetesen attól függően változik, hogy milyen platformon szólítod meg a célközönségedet.
Minden közösségi média csatornának más szerepe van a közösségi életében - és ezek a szerepek gyakran más időpontokban jelennek meg a nap folyamán.
A HubSpot több mint 300 közösségi média szakembert kérdezett meg az Egyesült Államokban annak megállapítására, hogy mikor a legjobb idő posztolni a LinkedInen. Az eredmények nemcsak azért értékesek, mert a legjobb időpontban történő posztolás remek módja a közönség elkötelezödésének növeléséhez, hanem azért is, mert az ismerete arról, hogy mikor tartózkodik a közönséged a LinkedInen, valójában sok mindent elárulhat a motivációikról és szándékaikról a platformon.
A legjobb időpontok a tartalmak posztolásához a LinkedInen a HubSpot 2022-es eredményei szerint:
- 12 és 15 óra között, 15 és 18 óra között, vagy 18 és 21 óra között
- Szerda, szombat és vasárnap
Érdekes módon a HubSpot 2016-ban nagyon hasonló felmérést végzett, és teljesen más eredményekre jutott. 2016-ban arra jutottak, hogy a legjobb időpontok a tartalmak posztolásához a LinkedInen kedd és csütörtök között, korán reggel, ebédszünetkor vagy kora este voltak.
Nyilvánvaló, hogy a LinkedIn felhasználók a covid előtt akkor látogatták az oldalt és léptek interakcióba a tartalommal, amikor professzionális szemléletben voltak.. Ezért volt annyira fontos a LinkedInre történő posztolás szempontjából a munkahét első fele.
Most azonban, hogy sokan már régóta otthonról dolgozunk, a szakmai gondolkodásmódunk ideje sokkal változékonyabb és rugalmasabb lett. Ahelyett, hogy reggel azonnal bejelentkezn linkedinre, hogy értesüljünk a legfrissebb hírekről, úgy tűnik, hogy a LinkedIn tagok a munkanap hátralévő felében jelentkeznek be a platformra gyakrabban, valószínűleg inspirációt, kapcsolatot vagy tempóváltást keresve.
A rugalmasabb munkaidők szolgálnak magyarázattal arra, hogy több szakember lép be a LinkedInre a hétvégén is.
2016 óta több Z generációs szakember csatlakozott a LinkedInhez, mint bármely más demográfiai csoporthoz.
Hamarosan ők lesznek a legnagyobb fogyasztói generáció, és már most is 143 milliárd dolláros közvetlen költéssel járulnak hozzá. Más célok és motivációk is jellemzik őket, és ezek a célok és motivációk arra ösztönözik őket, hogy kissé másképp használják a LinkedInt is.
Először is, a Z generáció ambiciózus. A korábbi generációkkal összehasonlítva jobban összpontosítanak karrierjükre és az ágazatokra a LinkedInen. A Z generáció szakembereinek 77%-a "úgy véli, hogy keményebben kell dolgozniuk az elégedettség és kielégítő szakmai pályafutás érdekében az előző generációkhoz képest."
Ahhoz, hogy ezt a kemény munkát elvégezhessék, a Z generáció új készségek elsajátításában érdekelt. A Gen Z felhasználók 74%-a mondta azt, hogy a LinkedIn-t arra szeretné használni, hogy új készségeket tanuljon, amelyek segítenek a jelenlegi munkájukban, vagy - ami még fontosabb - a karrierjük további részében. 46%-uk azt mondta, hogy több időt töltene tanulással akár hétvégén is, hogy előléptetést kaphasson. A Z generációsok társaikhoz képest 1,3x többet nézik az iparági oldalakat, 1,2x aktívabbak a LinkedIn-csoportokban, 1,3x annyi állást néznek meg, és 1,2x nagyobb valószínűséggel kutatnak cégek után.
Másodszor, a Z generáció rendkívül független. A Z generációs felhasználók 43 %-a azt állítja, hogy a szakmai fejlődésben a teljesen önálló és független megközelítést részesíti előnyben. 38% -uk szeretne bármikor és bárhol tanulni, 36 %-uk pedig személyre szabottabb tanulási tapasztalatokat szeretne. Ennek megfelelően a szabadidejükből is többet töltenek a közösségi média felületeken, mint más generációk, elsősorban az okostelefonjaikon.
Világos, hogy az elmúlt néhány évhez képest a LinkedInet használó szakemberek és az, amire a platformot használják, kezdenek változni. Több tag jelentkezik be a hétvégén, mint valaha, és ahelyett, hogy a munkanapjukat a LinkedInen kezdenék, egész nap és este is visszatérnek a felületre.
Ez nem azt jelenti, hogy ne kellene megpróbálnod elérni az embereket a hagyományos időszakokban - egy reggeli kávé mellett, vagy amikor az emberek az ebédszünetet töltik a hírfolyam görgetésével - de az az elképzelés, hogy senki sem ellenőrzi a LinkedIn-t "munkaidőn kívül" vagy hétvégén, nem igaz.
Az időzítés fontos szerepet játszik - a LinkedInen is, mint bármely más közösségi platformon. Ezért is hasznosak a HubSpot felmérés eredményei, de érdemes intelligensen tesztelni, hogy megtaláld a legjobban illeszkedő időpontot a közönségednek. Tesztelj különböző tartalmi elemeket, például címeket, szövegeket és képeket a nap különböző időszakaiban. Figyeld meg, mit mond a közönséged a saját szokásaikról és preferenciáikról.
Ez különösen akkor jó ötlet, ha a megosztott tartalmak keverékét szeretnéd variálni. A pénteki napok például nem biztos, hogy a legmagasabb abszolút elkötelezettségi számokat produkálják - de még mindig remek alkalom arra, hogy könnyed, inspiráló tartalmakat ossz meg, amelyek bevonzhatják az embereket a hétvégi kikapcsolódás vagy pihenés közben. Hasonlóképpen, a hétfő reggeli gondolkodásmód, amikor az emberek az előttük álló hét kihívásainak megoldására összpontosítanak, remek alkalom lehet olyan tartalmak közzétételére, amelyek segítenek nekik bizonyos problémák megoldásában.