8 BeReal statisztika, amitől te is eldobod az agyadat

Képzelj el egy olyan közösségi média felületet, ahol nincsenek filterek és tökéletes megvilágítás. Egy olyan platformot, amely nagyon erős közösségi érzést teremt, de egyben kihívást jelent a közösségi média függőség ellen is. Olyat, amely arra invitál, hogy legyél hiteles online és élj valódi életet.

Rengeteg közösségi média alkalmazás létezik, de a legtöbb esetében hasonlóak a funkciók és a tartalmak is. Ezek a platformok egyfajta párhuzamos életet hoztak létre, amely látszólag teljesen eltér a valóságtól. Ez tudat alatt szükségtelen nyomást gyakorol a felhasználókra, hogy megpróbáljanak megfelelni az elvárt irreális normáknak, különösen a fiatalok körében.

Bár a közösségi médiának számos előnye van, mint például a szeretteinkkel való kapcsolatteremtés a világ minden tájáról, negatív hatásai is vannak a felhasználókra. A lemaradástól való félelem, a követők és a népszerűség elvesztése és a listának itt még bőven nincs vége. Azonban létezik egy olyan közösségi hálózat, ami a fentiek helyett a hitelességre helyezi a hangsúlyt, ez pedig nem más, mint a BeReal. 

De mi is az a BeReal?

A Párizsban született BeReal-t anti-influencer közösségi média alkalmazásként emlegetik. Ahogy a neve is sugallja, a platformot azért fejlesztették ki, hogy egyensúlyt teremtsen a közösségi médiában élt énük és a valóság között. Kérdés, hogy valóban megoldást jelent-e a közösségi média által kiváltott összes negatív hatásra?

A 2020-ban megjelent BeReal azért jött létre, hogy megtörje a közösségi média szabályait, lehetővé téve, hogy az emberek csak olyan képeket posztoljanak, amelyeket nem lehet szerkeszteni, hogy segítsen az embereknek megosztani a mindennapi, hiteles életüket.

be_real
Forrás: https://bere.al/en

Ezektől a jellemzőktől eltekintve, amelyek megkülönböztetik az ismertebb közösségi hálózatoktól, a BeReal közösségi médiában már megszokott funkciókat is kínál, mint például a fényképek feltöltése, ismerősök tartalmainak megtekintése és a kommentelés. A Facebook vagy az Instagram Stories-hoz hasonlóan a fotók naponta törlődnek. A fotóknál megjelölhetjük a tartózkodási helyet, beállíthatjuk őket privátként vagy nyilvánosként is. 

Az alkalmazás már elérhető Androidon és iPhone-on is. Ingyenesen letölthető a Play Store-ból és az App Store-ból is.

A BeReal létrehozása 

A BeReal a pillanat applikációja. 2020 januárjában alapították és már az első hónap alatt is nagy népszerűségre tett szert, ekkor vált igazi trenddé.

A BeReal Párizsban született Alexis Barreyat, a GoPro egykori video producerének és Kévin Perreau-nak az ötletéből. Barreyat a Go Pro-nál végzett korábbi munkájának köszönhetően olyan influencerekkel dolgozott és filmezett, akiknek több millió követőjük van az Instagramon. Ennek következtében sikerült bepillantást nyernie az influencerek készülő posztjai mögé. Megjegyezte a szembetűnő különbséget aközött, amit az influencerek a felvételen és a valóságban mutattak. Ez hozzájárult ahhoz, ami Barreyat arra késztette, hogy elindítsa a BeReal-t. Ezen kívül szeretett volna egy olyan platformot, ahol továbbra is megoszthatja élményeit a barátaival, de az Instagram “feleslegessége” nélkül.

Így született meg a BeReal. Az ötlet lényege, hogy a felhasználókat arra ösztönözze, hogy megosszák váratlan és kritikus pillanataikat, mindenféle ítélkezés nélkül. A BeReal legtöbb funkciójával nem fogsz találkozni más közösségi hálózatokon, teljesen úgy irányt mutat a koncepció. A felhasználók csak egy smiley-t vagy egy képet tölthetnek fel önmagukról. Minden új fotó esetén az előző kép 24 óránként automatikusan felülíródik. A barátok fotóinak megtekintése pedig csak akkor lehetséges, ha naponta egy új fotót töltesz fel.

Bár a piacot úgy tűnik, hogy olyan óriások uralják, mint a TikTok, a Snapchat, a Facebook és az Instagram, a BeRealnek sikerült kitűnnie. Ez a francia alkalmazás a közösségi média térben való sajátossága és érdekes bevetése miatt tanulmányok jelenségévé és vita témává vált.

A BeReal semmilyen formában nem végez reklámot vagy marketinget. Szájról szájra terjed, minden új felhasználót az ismerőse vett rá arra, hogy letöltse az appot.

A felhasználók más közösségi médiumokhoz képest szórakoztatóbbnak tartják ezt a megoldást. Az is segít, hogy az alkalmazás nem ösztönöz a filterek használatára. Érdekes módon a felhasználók azt is élvezik, hogy a platform nem tesz meg mindent azért, hogy órákon át scrollozzunk az alkalmazásban.

Egyesek számára ez jobban elősegíti a produktivitást, és elég nekik napi öt percet tölteniük azzal, hogy frissítéseket kapnak a barátaiktól. Ez ellentétes a kifejezetten szerkesztett tartalom és a pillanatok koncepciójával. Inkább az a tény, hogy az alkalmazás véletlenszerűen választja ki azt az időpontot, amikor posztolhatja a képét, segít a felhasználóknak, hogy jobban elköteleződjenek és a dolgok hitelesebbek és érdekesebbek maradjanak, vagyis légy eredeti.

Hogyan működik a BeReal? 

A BeReal nagyon egyszerű, a felhasználók napi emlékeztetőt kapnak, a felhasználó ezután az alkalmazáson keresztül a telefon elülső és hátsó kamerájával egyidőben készít egy képet, hogy megmutassa követőinek, hogy mit csinál éppen abban a pillanatban. 

Amit a BeReal erőltet, az az, hogy ne legyenek szerkesztett fotók, filterek, csakis a valóság. A platform felhasználóinak minden nap különböző időpontokban értesítést küldenek, ami jelzi az egyetlen olyan idősávot, amely alatt fotózni lehet, maximum két percen keresztül. Nem számít, hogy hol vagy, vagy mit csinálsz, a pillanatnak spontánnak és valódinak kell lennie.

Az újszerű értesítési koncepció a fiatalabb generáció számára kimondottan izgalmas, akik készek a legszokatlanabb helyeken is fotózni, például reggeli közben, sorozatnézés alatt vagy akár zuhanyzáskor. 

A különlegesség abban rejlik, hogy a szelfi készítésének pillanatában a felhasználó nem látja a saját arcát, csak a külső kamera képkockáját. A "dupla fotó" azonban a visszaszámlálás 2 percén belül többször is újra elkészíthető. Tehát búcsút mondhatsz a pózoknak, a gyors módosításoknak és a filtereknek.

Ennek az üzemmódnak köszönhetően szórakoztatóvá és érdekessé válik, hogy valós időben láthatod, mit csinálnak a barátaid.  Ott van még a RealMoji is. A BeReal-ben a felhasználó testre szabhatja a reakcióját egy barátja fotójára. Ezt úgy tehetik meg, hogy egy emojihoz hasonló szelfit készítenek. Ha például egy like emojival szeretne reagálni, akkor egyszerűen lemásolja azt és küld egy szelfit magáról, amelyre a like jelet teszi. Van azonban egy feltétel: ahhoz, hogy megnézhesd barátaid napi fotóit, neked is közzé kell tenned egyet. Ahogy a fejlesztők, Barreyat és Perreau kifejtik, ez egy egyedülálló módja annak, hogy a barátaid valódi életébe pillanthass be.

A fotóknak két kategóriája van: az egyik a "My Friends", a másik pedig a "Discovery". Az előbbivel az ismerőseid fotóit tekintheted meg. A Discoveryben pedig a kontaktjaid között nem szereplő más felhasználók posztjait láthatod. 

Ezen a ponton felmerülhet a kérdés, hogy mi történik, ha egy felhasználó nem tud képet közzétenni, amikor megjelenik a napi értesítés? Akkor sincs semmi gond. Csak nyisd meg az alkalmazást, amikor posztolni szeretnél és már készítheted is a fotódat. A megosztás után a közzététel késleltetésének időtartama is megjelenik mellette.

Fontos részlet, hogy a BeReal azért jött létre, hogy ellensúlyozza az esztétikai tökéletesség iránti megszállottságot, valamint a követőkért és online népszerűségért folytatott versenyt, amely könnyen vezet közösségi média függőséhez, ami meglehetősen jellemző az olyan platformokra, mint az Instagram vagy a TikTok.

Az a képesség, hogy naponta csak egyszer posztolhatunk és ennek következtében határozottan kevesebb új tartalmat tekinthetünk meg, megszüntetheti azt a függőségi hurkot, amely miatt órákig pörgetjük feedjeinket. Ráadásul a BeReal nem mutatja sem a követők számát, sem az egyes posztokra adott reakciók számát, csökkentve ezzel az online jelenlétünket gyakran kísérő performativitás érzését.

8 statisztika, amit mindenképpen tudnod kell a BeReal-ről!

1. A BeReal 2,7 millió letöltéssel rendelkezik az Egyesült Államokban

A Data.ai elemzési szolgáltató szerint 2022. május 10-én az Egyesült Államok vezette a letöltések listáját 2,7 millióval. A második helyen Franciaország 1,68 millióval, az Egyesült Királyság 1,51 millióval pedig a harmadik helyen áll.

Forrás: https://www.data.ai/en/insights/market-data/bereal-surges-to-popularity-in-q1-2022/

2. A BeReal havi aktív felhasználói száma 2022-ben több, mint 300%-kal nőtt

A BeReal nem egy teljesen új alkalmazás, de 2022-ben, két évvel a megjelenése után fellendült. Konkrétan az Apptopia elemző szolgáltatás szerint az összes letöltésének 74,5%-a az adott évben történt és a havi aktív felhasználói száma 2022 januárja és áprilisa között 315%-kal nőtt. A mai napig több mint 10 millió teljes letöltésnél tart, ebből 3,3 millió csak az idei első negyedévben történt.

3. A BeReal a közösségi média letöltések top 4. helyén áll

Összehasonlításképpen, a BeReal 2022 első negyedévében az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Franciaországban a 4. helyen állt a közösségi alkalmazások letöltései között az Instagram, a Snapchat és a Pinterest mögött. Áprilisra pedig már a 2. helyet is elérte az amerikai rangsorban.

4. A BeReal 30 millió dollárt gyűjtött be

Az alkalmazás csak befektetéseken keresztül szerzett pénzt. A BeReal 2022. áprilisától nem igényel semmilyen alkalmazáson belüli vásárlást vagy előfizetést. Ezenkívül nincs alkalmazáson belüli reklám. A CB Insights szerint a projekt 2021. júniusában 30 millió dolláros támogatást kapott olyan alapoktól, mint az Accel Partners, az Andreessen Horowitz és a DST Global. 

5. Több mint 2,9 millió napi aktív felhasználó használja a BeReal alkalmazást

Az alkalmazás a 2021. júliusi 921.000 felhasználóról 2022. júliusára 21,6 millió felhasználóra emelkedett. A BeReal havi aktív felhasználói száma is ugrásszerűen megnőtt. A platformon napi 2,93 millió aktív felhasználó van. Ez a korábbiakhoz képest elképesztő, 29,2 %-os növekedést jelent. 

6. A BeReal 7 nyelven érhető el

Az angol mellett koreai, francia, német, japán, japán, egyszerűsített kínai és spanyol nyelven is elérhető.

7. A BeReal a 10. legtöbbet letöltött közösségi médiaplatform

Az Európai Unió legtöbb tagállamában, valamint az Egyesült Államokban már elérhető. Az Egyesült Államokban 2022 áprilisától a 10. legtöbbet letöltött közösségi média alkalmazás az App Store-on keresztül. 

8. A BeReal az 1. helyen áll az ingyenes iPhone-alkalmazások listáján

2022. július 25-én, hétfőn az ingyenes szoftverek listájának élén állt az Apple iPhone-ok iOS App Store-jában legalább 2022. július 27-ig.

Összefoglalva

Úgy tűnik, hogy a BeReal az a közösségi hálózat, amelyre a világnak szüksége van, mivel reagál az emberek aggodalmaira a közösségi hálózatoknak a felhasználókra gyakorolt hatásával kapcsolatban.

A BeReal jövője egyelőre még viszonylag ismeretlen. Lehet, hogy ez is csak egy újabb hóbort lesz, mint a többi közösségi média alkalmazás. De az is lehet, hogy ahogy a népszerűsége tovább növekszik, ez más cégeket is arra késztethet, hogy hasonló funkciókat építsenek be a platformjaikba, vagy ugyanezen elvek alapján hozzanak létre új alkalmazásokat. 

Amit már látni, hogy számos amerikai márka megjelent a platformon, amit okosan használva valódi backstage tartalmat tudnak szolgáltatni. Viszont egy nagyon fontos kérdést is felvet. A content creator-ok - köztük a márkák is - mindig jól adaptálódtak az éppen trendingelő felületekhez, kihozva a legjobbat-legtöbbet magukból és a platformból. A jó tartalom mögött legtöbb esetben tervezés és rengeteg gondolkodás áll, ami pont a spontaneitással megy szembe.

Lehet-e egy content creator, márka spontán érdekes? Ha pedig csak látszatból spontán, akkor mennyire fogja torzítani a felhasználók ítélőképességét, énképét? Mindenesetre az irány páratlan, a szándékot támogatjuk. A kérdés az, hogy akarják-e a felhasználók a valódi énjüket mutatni, és meg tudnak-e szabadulni a közösségi médiában elterjedt, hamis, mesébe illő énjeiktől?

Ivett Szabó

NO MORE
AVOIDING THE POINT

LET'S TALK!

+36 20 420 0306
hello@dna.hu

OR FIND US ON:

IF YOU ALREADY HAVE A VISION, YOU NEED THE TOOLS!

REQUEST A QUOTE!
Digital Network Agency - 2021
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram