A marketing világa rengeteget változott az elmúlt években. A Google Ads azonban évek óta egy állandó, fontos platform a marketing eszközök között, amely mindig alkalmazkodik a megváltozott körülményekhez. Használatával és a megfelelő beállításokkal sikeresebbé teheted vállalkozásodat!
Mit is kell tudnod a fizetett online hirdetések egyik leghatékonyabb módjáról?
Szinte minden alkalommal, amikor egy vállalkozás weboldalának hirdetése az első (vagy kiemelkedő) helyen szerepel keresési eredményként a Google keresés során, nem csak a jó SEO eredményét mutatja, hanem nagy valószínűséggel a vállalkozás eredményes Google Ads kampányoknak köszönheti a helyezését.
A Google Ads segítségével csak a ténylegesen mérhető eredményekért fizetünk, pl: webhelyre leadott kattintások száma. Ahhoz, hogy azoknál a potenciális vevőknél, ügyfeleknél, akik releváns kifejezéseket keresnek a Google-ben, megjelenjen az adott vállalkozás Google hirdetése, bizony fizetnünk kell, hiszen az eredményesség nincsen ingyen.
Beállíthatod kampányod hirdetési és kiadási felső határát, amelyeket a Google automatikusan követ és felajánlja számodra a döntés lehetőségét, hogy számodra megfelelően szűrhesd a célcsoportodat.
Most, hogy kicsit közelebb kerültél ahhoz, hogy ismerd magát az eszközt, lássuk, hogy a gyakorlatban hogyan működik.
Beállítása előtt első sorban meg kell határoznod, hogy milyen célt szeretnél elérni:
Ezt követően meg kell határoznod, hogy helyi vagy globális közönséghez szeretnéd eljuttatni a hirdetéseidet. Megadsz a rendszernek képeket vagy 3 rövid mondatot, ami a Googlenek irformációt ad a vállalkozásodról, ő pedig ezeket az adatokat arra fogja használni, hogy segítsen neked ú.n. hirdetési copy-kat létrehozni. Végül meg kell határoznod azt a költségkeretet, amelyet a Google fel tud használni a Google Ads kampány elindítására, működésére.
Your target audience will see your ad rank high and appear as a top search result, and as more people click on your PPC campaign ads, your business will come closer to fulfilling its preset budget.
A keresési kampányrévén a hirdetések nemcsak a Google keresőben és térképen jelennek meg, hanem több száz más Google partnernél is. Köztük a Youtube-on vagy a Google Shoppingon. Ezen webhelyek bármelyikén, amikor egy felhasználó rákeres egy számodra releváns kulcsszóra, látni fogja a hirdetéseidet.
Ez a kampány típus segít növelni az eladásaidat,a feliratkozásokat, a webhelyed forgalmát és segít bevonzani potenciális ügyfeleket is.
A Display – kampány révén vizuálisan vonzó hirdetéseken keresztül juthatsz el azokhoz az emberekhez, akik a Google Display Hálózat termékeit használják, beleértve a Gmailt és a Youtube-ot is. Fontos, hogy egy egyedi, emlékezetes hirdetéssel növelheted márkád ismertségét.
A videókampány révén a vállalkozásod reklámozására a Youtube és a Google Display Hálózat felületein megjelenő videóhirdetések szolgálnak. A Google Ads kampány ezen típusa növeli márkád általános ismertségét, emellett segíti a koncerziók növelését és és számodra potenciális embereket terel a weboldaladra.
A Shopping – kampány keretein belül a Google a webáruházad termékadatait használja a keresési kulcsszavak helyett annak a meghatározására, hogy a Google Shopping-on belül hogyan és hol jelenítse meg a hirdetéseidet.
Ez a kampánytípus a legideálisabb termékeid online értékesítésének növeléséhez, az emberek vásárlásra ösztönzésére, illetve használható a fizikai helyen rendelkezésre álló termékek promóciójához is.
Az alkalmazáskampány segítségével hirdetéseid megjelennek a Google keresés mellett a Youtube-on, a Google Play-ben, az AdMob-ban, a Google Display Hálózatán, a Google Discover szolgáltatásban, a Google keresési partnerei és sok más alkalmazáshirdetéseket megjelenítő webhelyen és alkalmazásban. Ez a kampányforma növeli az alkalmazáson belüli értékesítést és segít új alkalmazásfelhasználókat találni.
Ha jelenleg nincs Google Ads-fiókja vállalkozásodnak, vagy van de úgy érzed, hogy nem megfelelő mértékben használod ki, bízunk benne, hogy a fent leírtak segítettek abban, hogy fontolóra vedd szakember segítségét, hogy kihasználhasd ennek a platformnak a lehetőségeit és előnyeit.