A tartalom alapvető szerepe a webdesignban

Bár az esztétika és a funkcionalitás fontos, a tartalom az, ami igazán életre kelti a weboldalt. A tartalom legyen informatív, magával ragadó és jól megalapozott. Ha jól csinálják, a tartalom és a design erősítik egymást - de ha az egyik nem talál célba, akkor mindkettő összeomlik.

Ebben a blogban rávilágítunk arra, hogy a tartalom hogyan befolyásolhatja jelentősen a felhasználói élményt, a keresőmotor-optimalizálást és a márka általános megítélését.

Tartalom és design, mi a különbség?

Gyakran előfordul az a félreértés, hogy a design és a tartalom ugyanaz, vagy egybeolvad, ezért fontos, hogy felvázoljuk a kettő közötti különbségeket. A tartalom nemcsak a szövegre vonatkozik, hanem a képekre, videókra és egyéb médiaelemekre is, amelyek a márka üzenetét közvetítik, vagy informatív értéket nyújtanak.

A dizájn ezzel szemben a vizuális esztétikát, az elrendezést, a tipográfiát, a színsémát és a weboldal általános megjelenését foglalja magában. Más szóval, a tartalom tájékoztat és oktat, míg a design javítja a tartalom bemutatásának és felfedezésének módját. Egyik sem működik a másik nélkül, és a legjobb weboldalak tökéletes egyensúlyt teremtenek a kettő között.

Mi legyen előbb: a tartalom vagy a design?

Ahhoz, hogy megfelelő struktúrát alakítsuk ki egy-egy weboldalhoz, tudni kell, hogy mi tartalma. Gyakran tapasztaljuk, hogy a tartalom a legnagyobb gátló tényező egy projekt elindítása esetén. Természetesen a kezdetben megadott tartalomnak nem kell véglegesnek lennie, amíg hasonló hangvételű és hosszúságú.

Mi határozza meg a jó tartalmat?

1. Hitelesség

A weboldalon lévő tartalomnak kapcsolatot kell kialakítania a felhasználókkal. Akár kézzel pörkölt kávét árulsz, akár egészségügyi szolgáltatást nyújtasz, a tartalom segítségével valódi bizalmat építhetsz a célközönségeddel. Ha tartalom összhangban van márka értékeivel, akkor a látogatók hitelesnek fogják érezni, amely okot ad az embereknek arra, hogy újra felkeressék a weboldalt.

2. Vegyes, változatos média

A webdesignban a változatos tartalom beépítése kulcsfontosságú. Az emberek különböző tanulási preferenciákkal rendelkeznek. Sokan a szöveges tartalmakat kedvelik, míg mások a vizuális vagy hangos tartalmakat kedvelik. Tehát a vegyes tartalom felkínálásával különböző tanulási stílusú felhasználók célozhatóak meg, ezzel biztosítva, hogy a feltöltött tartalom szélesebb közönséghez szóljon.

3. Friss tartalom

Sokszor láttunk már olyan weboldalakat, amelyeken a "legfrissebb" blogok több mint 10 évesek. A friss és releváns tartalom biztosítása ugyanolyan fontos, mint a változatos média használata. Legyen szó új oldalakról, cikkekről, esettanulmányokról vagy ajánlásokról, ezek mind segítenek abban, hogy a felhasználók elkötelezettek maradjanak a weboldalunk iránt.

Ki készítse a tartalmat?

Bizonyos esetekben a házon belüli képességekkel és idővel rendelkező ügyfelek maguk is képesek a tartalom megírására. Sok vállalkozás azonban úgy gondolja, hogy nincsenek meg az erőforrásaik az eredeti tartalom fejlesztésére. Ebben a forgatókönyvben egy professzionális tartalomíró a legjobb megoldás. Mivel a tartalom a weboldal fontos része, érdemes befektetni a megfelelő tartalomba.

Ha nem tudod, hogyan kell helyesen elkészíteni a megfelelő tartalmat vedd fel velünk a kapcsolatot még ma!

Ivett Szabó

Nincs TÖBB
FÉLREbeszélés

BESZÉLGESSÜNK!

+36 20 420 0306
hello@dna.hu

VAGY NÉZZ SZÉT EGYÉB FELÜLETEINKEN

Ha már van víziód, kellenek az eszközök!

KÉRJ AJÁNLATOT
Digital Network Agency - 2021
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram