Két dologgal biztos eltelítődtünk az ünnepek alatt: a bejglivel és az év legjobb karácsonyi reklám válogatásaival.
Ki fog gondolni a régi kedvencekre, az elmúlt korok kisebb és nagyobb kreatív megvalósításaira? Manapság már annyira polarizálódtak az ünnepi a reklámok, hogy sokan csak a szívükön keresztül próbálják megmarkolni a fogyasztókat, akiket utána felültetnek az érzelmi hullámvasútra, ahol nem a sikítás ellen küzdenek, hanem a könnyeiket igyekeznek elfojtani.A mi utazásunk változatos lesz, és nyugi, nem szeretnénk minden áron könnyet csalni az arcodra, de azért mi sem ígérhetünk semmit!
(Forrás: https://blog.hubspot.com/hs-fs/hubfs/1919_Santa.jpg?width=1000&name=1919_Santa.jpg)
Amikor még úgy vélték, hogy a dohányzás egyáltalán nem káros a szervezetre, bátran reklámozták a fogyasztását. Bár finoman szólva, ezen a plakáton nem is a dohányzás népszerűsítése a legfelkavaróbb, és nem is a 20 centes árazás.
A Murad nem mondott kevesebbet, mint azt, hogy minden felnőtt Murad cigarettát szeretne karácsonyra. Reméljük, hogy nem lett tőle olyan a tekintetük, mint a Télapónak.
Forrás: https://blog.hubspot.com/hs-fs/hubfs/1959_Hoover_Santa.jpg?width=960&name=1959_Hoover_Santa.jpg
50 évet ugrottunk az időben, és még mindig a jó öreg humorhoz nyúlnak a kreatívok. Nem vitték túlzásba, de mégis nagyon jól ül a poén, arról nem is beszélve, hogy teljesen a brandre szabták ezt a klasszikus “idézetet”. Fogadjunk, hogy te is dallamosan olvastad fel!?
1977-ben még jelen volt a faji megkülönböztetésből származó feszültség. Ritkaságszámba ment, hogy egy nagy márka ennyire direkt módon szeretetre és békére szólítsa fel az embereket. Maga a reklám nem hordoz semmi technika vagy kreatív bravúrt magában, de egy ilyen időzítés és üzenet mellett nem is kell.
A 80-as években szinte minden TV reklám olyan volt, mint egy zenés képeslap. Ez a Burger King reklám sem különbözik ebben. Viszont igen, jól hallottad, a BK kellemes karácsonyi ünnepeket kívánt a Mekinek. Végülis, ez a szeretet ünnepe, nem?
A Got Milk? reklámjai elég nagyot mentek, és ha már a fél A kategóriás színész- és celebvilág megkapta a kis tejbajszát, akkor a Télapó se maradhatott ki. Vagy várjunk csak, de, ő pont kimaradt, hisz erről szól a TV spot.
Egyszerre furán nyomasztó és varázslatos az IRN-BRU 2006-os reklámfilmje, amely több díjat is bezsebelt, nem hiába. Nem tudjuk eldönteni, hogy kedves, vicces vagy totálisan weird.
A végére hagytuk a legerősebbet. A Sainsbury’s nem bízta a véletlenre, egyenesen szét akarta cincálni a lelkünket, és meg kell hagyni, sikerült is neki.
Az évtizedek alatt érdekes módon változtak a karácsonyi trendek, a humortól indulva a karácsonyi üdvözleteken át az érzelmi hullámvasutakig. Izgalmas szociális lenyomata a társadalomnak. Kíváncsiak lennénk, hogy a mai reklámokra mit fognak mondani majd 40-50 év múlva.