Miért fontos a közösségi média teljesítményének benchmarkolása?

A közösségi média benchmarkolás két fő okból rendkívül fontos:

  1. Meghatározza, hogy a teljesítmény nő vagy csökken-e idővel.
  2. Lehetővé teszi a következő teendőkre vonatkozó, cselekvőképes meglátásokat.

A közösségi média benchmarkolása nélkül nincs mód arra, hogy mérjük a közösségi média sikereit, vagy akár azt, hogy mi számít "jó" vagy "rossz" teljesítménynek.

Két fő módja van a közösségi média marketing benchmarkolásának:

  1. Ún. History “történelmi” benchmarkolás: önmagadhoz viszonyítva bizonyos időközönként, például hétről hétre vagy hónapról hónapra.
  2. Versenytárs benchmarkolás: általad választott versenytársakhoz viszonyítva.

Üzleti érvek a közösségi média benchmarkolása mellett

Sok vállalkozás és ügyfél nem rendelkezik megbízható információval ahhoz, hogy értékelje a közösségi média marketinget, tehát azt, hogy mekkora a befektetés megtérülése.

Interakciók és növekedés mérésével már egy lépést tettünk, de a benchmarking nélkül mintha csak egy darabkát látnánk, és nem tudnánk összerakni a teljes képet.

Ezen felül a közösségi média benchmarking erősítheti a közösségi média marketing általános üzleti alapjait, és akár segíthet is megváltoztatni a negatív észrevételeket is a cégen belül.

Talán házon belül a közösségi médiára kiadásként tekintenek, de idővel megváltoztathatod ezt az értelmezést, hogy a közösségi médiára inkább befektetésként, számszerűsíthető hozamot eredményezve tekintsenek.

Végül a közösségi média benchmarkolás fontos versenytársinformációt szolgáltat, és segít megérteni, milyen tartalom működik az iparágadban. Ez nemcsak arról szól, hogy lemásolod a versenytársak sikeres taktikáit, hanem sokkal inkább arról, hogy megértsd, hogyan reagál a közönség különböző tartalmakra, média típusokra és miért. Ezek az összefüggések segíthetnek jövőbeli közösségi média stratégiád kialakításában, és lehetővé teszik, hogy adatalapú megközelítést alkalmazz, ahelyett hogy az intuícióra és találgatásra hagyatkoznál.

Hogyan valósítsd meg a history benchmarkolást?

Az egyik legnépszerűbb közösségi média mutató, amelyet a marketingesek a legjobban értékelnek, az Engagement Rate, vagyis az elkötelezettségi ráta (ER). Ez nem egy tökéletes mérőszám, de az Engagement Rate alkalmas arra, hogy felmérje az elkötelezettség szintjét bármelyik közösségi csatornán közzétett bejegyzések között.

Ha például a Facebook Engagement Rate 1,09% (lásd az alábbi példát), hogyan tudod megállapítani, hogy ez jó vagy rossz? A hónapról hónapra történő jelentés megadja a szükséges kontextust, és lehetővé teszi a mutatók idővel történő alakulásának megtekintését.

A teljesítményt összehasonlíthatod a saját teljesítményeiden belül bizonyos időszakokat viszonyítva egymáshoz, sőt akár az egyes csatornák eredményeit is összehasonlíthatod. Például Facebook vs. Instagram vs. TikTok.

Egy másik hasznos adatforrás - az olyan széles körű benchmarkok, mint a Facebook Engagement Rate Benchmark, - amely a Social Status által naponta indexelt több százezer profilon alapul:

Mint minden benchmarknál, a havi átlag folyamatosan változik, ezért fontos megérteni a csatornaszintű széleskörű trendeket és azt, hogy hogyan befolyásolják vagy nem befolyásolják a saját teljesítményedet. 

Hogyan valósítsd meg a versenytárs benchmarkolást?

A közösségi média benchmarking második módja a versenytársakkal való összehasonlítás. Sok marketinges próbál "iparági átlagokat" keresni, de az ilyen összehasonlító értékek mindig eléggé torzak és félrevezetőek lehetnek.

A legjobb, ha saját versenytársbenchmarkot hozol létre, és te magad határozod meg a versenytársakat így pontosabb és relevánsabb képet kapsz az aktuális átlagról.

Ha nem tudod, kik a versenytársaid, ideje kutatást végezni! Keresd azokat a márkákat és szervezeteket, amelyek ugyanazokhoz a célcsoportokhoz szólnak, mint te. Különösen fontos beazonosítani a versenytársakat az országodban,  vagy régiódban, mivel a teljesítménymutatók globálisan eltérnek a közönség viselkedése és reakciója miatt a közösségi médián a világ minden részén.

Amikor a versenytársakkal szemben benchmarkolást végzel, analizálhatod az egyes bejegyzések teljesítményét (ahogy az előző példában is látható), vagy megtekintheted a profil teljesítményét. Mindkét módon gyorsan megállapíthatod egy versenytárs átlagát. Ezután ezt felhasználhatod annak igazolására, hogy mennyire teljesítesz jól a versenytársakkal szemben, vagy célt állíthatsz be a teljesítmény növelésére legalább a versenytárs átlagáig.

Az üzleti sikerhez elengedhetetlen a közösségi média benchmarkolása. Kezdd el mérni és értékelni a teljesítményedet, kövesd figyelemmel a trendeket, és hasonlítsd össze magadat versenytársaiddal. Csak így tudod hatékonyan javítani és növelni a közösségi média jelenlétedet.

Nincs TÖBB
FÉLREbeszélés

BESZÉLGESSÜNK!

+36 20 420 0306
hello@dna.hu

VAGY NÉZZ SZÉT EGYÉB FELÜLETEINKEN

Ha már van víziód, kellenek az eszközök!

KÉRJ AJÁNLATOT
Digital Network Agency - 2021
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram