Mi az a B2B content marketing?

A sikeres digitális átalakulásnak,  az intelligens digitális stratégia alapjain kell nyugodnia. Az intelligens digitális stratégia pedig a hagyományos üzleti stratégiához hasonlóan bölcs befektetési döntéseket hoz a versenyelőny, a növekedés, a profit és az érték maximalizálása érdekében - majd fegyelmezetten valósítja meg. 

Az alábbiakban vizsgáljuk, a bcg által összegyűjtott öt szabályt, amire már a címben is utalunk.

1. ÉRTÉKELD / MÉRD FEL A DIGITÁLIS STRATÉGIA HATÁSÁT

A jó digitális stratégia a versenykörnyezet és annak várható változásainak gazdag megértésével kezdődik. Mivel az új technológiák gyökeresen átalakíthatják az üzleti közgazdaságtant, elengedhetetlen átgondolni a saját szervezetedre és az ügyfelek, a beszállítók és a partnerek szélesebb ökoszisztémájára gyakorolt ​​következményeket. 

A digitális világ hatása és lehetőségei iparáganként és funkciónként változnak. Újra feltalálhatók az alapvető üzleti folyamatok. A digitális platformok és a hozzájuk kapcsolódó ökoszisztémák hozzáférést kínálnak a határok nélküli globális piacokhoz – például ilyen az Airbnb. 

A kulcs az elménk megnyitása a digitális stratégiai lehetőségek és kockázatok teljes skálája előtt.

  • Melyek az alapvető technológiák és azok költségvonzatai?
  • Milyen új képességekre lehet szükségünk?
  • Milyen új és előnyös pozíciókba léphetünk előre a jövőben?

2. ÁLLÍTSD MAGASRA A KITŰZÖTT CÉLODAT 

A digitális úton nyerő szervezetek az indulásnál nagyban gondolkoznak - akár a meglévő előnyök megerősítésére, akár újak kiaknázására törekszenek. A legjobb digitális stratégiák arra törekszenek, hogy mozgassák a tűt az értékteremtésben. Ez különösen igaz, mert olyan sok digitális tartományban a hálózati effektusok mindent elkövető helyzeteket teremtenek, amelyekben az elsők és az okos gyors követők előnyt élveznek.

A digitális stratégiák gyakrabban buknak el a túl kevés ambíció, nem pedig a túl sok miatt. A Kodak feltalálta a digitális fényképezést, a Blockbuster pedig egy online filmplatformot fejlesztett ki, még mielőtt a Netflix tette. De ezek a történelmileg sikeres, piacvezető szervezetek éheztették ezeket a finanszírozási és szervezeti fókuszálási lehetőségeket, mert prioritásként kezelték régi vállalkozásukat.

A Starbucks kávéipari vállalat a digitális technológiát használta fel, hogy pótolja a lemaradó azonos üzletek eladásait. Új módszereket talált az ügyfelek számára, hogy megrendelhessenek és fizethessenek kávéjukért, mobil fizetési alkalmazás fejlesztésével és digitális hűségprogramok bevezetésével. Az eredmény? A mobilok értékesítése kétszer olyan gyorsan nőtt, mint a bolti értékesítés.

Ne feledd, hogy a digitális stratégiák sok iparágban egyre inkább ökoszisztéma-stratégiák is. Ritkán van meg egy vállalat szervezetében az összes szükséges elem (szakértelem, szellemi tulajdon, vevői hozzáférés stb)

3. TEGYÉL NAGY TÉTEKET

Hol kezdjem, és milyen sorrendben?

Általánosságban a két vagy három legértékesebb felhasználási esetre való összpontosítás nagyobb áttekinthetőséget és a legjobb eredményt nyújtja.

Fontos, hogy a kiemelt tényezőket portfólióként kezeljük, és először a rövid távú hatásúakat helyezzük előtérbe. 

A rövid távú győzelmek (általában olyan területeken, mint a precíziós marketing, a mesterséges intelligencia által vezérelt árképzés és promóció, valamint a digitálisan vezérelt költségcsökkentés) a tőke felszabadításával és a stratégiai, nagy hatású prioritásokhoz szükséges erőforrások felszabadításával segítik az út finanszírozását. 

A portfólió megközelítés lehetővé teszi a haladás bemutatását a legfontosabb érdekelt felek: az igazgatóság tagjai, a befektetők és a szervezet számára.

A megfelelő tétkészlet azonosításakor kritikus fontosságú az ügyfélközpontú lencse, amely mind a versenyelőnyre, mind az értékteremtésre összpontosít. 

Tedd fel a kérdést!

Az összes olyan ügyfél/vásárló bosszúság és kompromisszum közül, amelyet a digitális technológia tud kezelni, melyek azok, amelyeket egyedülálló módon tudunk kezelni, és azok közül, melyek rendelkeznek a legnagyobb értékpotenciállal?

A John Deere mezőgazdasági tevékenysége során a gazdálkodók által optimalizálni kívánt munkákhoz rögzített felhasználási esetekkel kezdte: a vetőmagok optimális ültetését, a megfelelő tápanyagmennyiség hozzáadását, valamint a minimális vegyszermennyiséget a növényeikre a kártevők és gyomok megelőzése érdekében. Ez jelentős újításokhoz vezetett - például a „lásd és permetezzük” technológiához, amely lehetővé teszi az egyes gyomok azonosítását optikai érzékelők és gépi tanulási algoritmusok kombinációján keresztül, majd magasan megtervezett és egyedileg ellenőrzött permetező fúvókákkal elpusztítja őket.

4. ÚJ STRATÉGIAI ERŐSSÉGEK ÉPÍTÉSE

A megfelelően ambiciózus digitális stratégia elkerülhetetlenül új képességeket és kulturális váltásokat igényel. A szervezetnek új stratégiai izmokat kell építenie, hogy kiegészítse hagyományos erősségeit - és biztosítsa, hogy az új és a régi agilis és összehangolt módon működjön együtt.

Mind az új, mind a meglévő tehetségek mellett gondold át azt, hogy milyen erőforrások és képességek oszthatók meg az üzleti egységek, részlegek vagy régiók között, nem pedig azon, amelyet egyetlen helynek kell szentelni. Olyan munkaerőt alakíts ki, amely nem tartja be a rögzített szerepeket, hanem a feltörekvő digitális kezdeményezések igényeivel és ütemével fejlődik. 

A „digitális” kultúra ilyen módon történő megteremtése elengedhetetlen a sikeres digitális stratégia szempontjából. Segít bevonzani a tehetségeket, különösen az Y generációt, akiket az autonómia és a kreativitás lehetőségei vonzanak. A mozgékony munkamódszerekből fakadó laposabb szervezeti struktúra miatt a vállalatok kiváló eredményeket érhetnek el, gyorsabban, mint egy hagyományos szervezet.

5. AKTÍVAN IRÁNYÍTSD AZ ÁTALAKULÁST

Bár nem szükséges teljesen átírni az átalakítási szabálykönyvet, amikor a digitális szolgáltatásról van szó, néhány tényezőre azonban nagyobb figyelmet kell fordítani - például arra, hogy milyen sebességgel fejlődnek az iparág szempontjából kritikus mögöttes technológiák, és ezáltal milyen gyakran kell újra meglátogatnia az alapul szolgáló dokumentumot stratégia az átalakítási terv frissítésére.

A technológiai fejlődés lehet lineáris vagy szakaszos. A lassabban haladó technológiákkal rendelkező iparágakban a hagyományos felülről lefelé irányuló stratégia-kidolgozási megközelítések működnek. A három év megtervezése azonban végrehajtási kudarcot jelenthet, ha a technológiák és a piaci dinamika változásai gyorsabban elmozdulnak. Ezekben a gyorsabban mozgó, kiszámíthatatlanabb iparágakban a tervezéshez gyors végrehajtásra, gyors stratégiára van szükség, amely kiegyensúlyozza a stratégiai felülről történő összehangolást az alulról érkező piaci betekintéssel.

Mint minden szervezeti átalakítás, az erős központ fenntartása is kritikus fontosságú lesz. Itt él a programmenedzsment, biztosítva a folyamatok szabványosítását, az adatkezelést és a tehetségszerzést. A transzformációs iroda, amelyet egy digitális átalakítási főtiszt vezet, tarthatja a lendületet, szigorúan nyomon követheti az előrehaladást a részletes célok, mérföldkövek és mutatók alapján - és jelezheti, amikor eljött az ideje a tanfolyam kiigazításának.

Nem minden digitális átalakítás sikeres. Azok, amelyek valóban robusztus digitális stratégiát tükröznek, az imént leírt öt egyszerű szabályt követik. Biztosítja azt, hogy a legtöbbet hozd ki embereiből és digitális befektetéseiből azáltal, hogy összehangolja a kritikus lépéseket, a versenyelőnyt, és a kiváló eredényeket.

Ivett Szabó

Nincs TÖBB
FÉLREbeszélés

BESZÉLGESSÜNK!

+36 20 420 0306
hello@dna.hu

VAGY NÉZZ SZÉT EGYÉB FELÜLETEINKEN

Ha már van víziód, kellenek az eszközök!

KÉRJ AJÁNLATOT
Digital Network Agency - 2021
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram