Tartalommarketing-stratégia kidolgozása

Tartalom marketing stratégia, tartalmi stratégia és tartalmi terv.

Az emberek gyakran cserélik fel ezeket a kifejezéseket (ami érthető, mivel a vonalak kissé elmosódtak közöttük), de mindegyik egy kicsit más:

Tartalommarketing stratégia

Alapjában véve a tartalmi marketing stratégia a „miért”-ed. Miért hozol létre tartalmat, kinek és milyen módon segítesz úgy ahogy más nem tud. A szervezetek általában a tartalommarketinget a közösség építésre és az alábbiak legalább egyikének elérésére használják: bevétele növelés, kiadás csökkentés vagy a jobb ügyfélkör kiépítés.

Tartalomstratégia

A tartalmi stratégia mélyebben elmélyül a „hasznos, használható tartalom létrehozásában, közzétételében és irányításában”. Ne feledd, hogy a tartalmi stratégia gyakran túllép a tartalommarketing stratégia körén, mivel segíti a vállalkozásokat az összes rendelkezésükre álló tartalom kezelésében.

Tartalmi terv

A másik kettővel szemben a tartalmi terv nagyon taktikus. Dokumentálja a stratégia végrehajtásának sajátosságait, és a csapatból ki fogja kezelni az egyes feladatokat. Fontos, hogy tartalommarketing stratégiára van szükséged, mielőtt elkészítenéd a tartalmi tervet. A marketingterv kifejezetten a tartalomhoz kapcsolódik; így tartalmaznia kell olyan részleteket, mint a legfontosabb tématerületek, amelyekkel foglalkozni fogsz, milyen tartalmat fogsz létrehozni, mikor és hogyan osztod meg ezeket a tartalmakat, valamint konkrét cselekvésre ösztönzéseket is.

Tényleg szükségem van tartalommarketing stratégiára?

 A válasz egyszerű, IGEN! Nemcsak a stratégiára van szükséged, hanem dokumentálnod is kell. Az aki rendelkezik dokumentált tartalommarketing stratégiával

  • Valószínűsíthető, hogy hatékonynak tartják magukat a tartalommarketing terén
  • Jelentősen kisebb kihívást jelent számukra a tartalommarketing bármely aspektusa
  • Hatékonyabbnak tartják magukat mind a tartalommarketing taktikák, mind a közösségi média csatornák használatában. 
  • Igazolni tudják, hogy miért költik marketingköltségvetésük nagyobb százalékát tartalommarketingre.

Mit tartalmazzon a tartalommarketing-stratégiám?

Gondolj a tartalommarketing-stratégiára úgy, mint egy eszközre, amely körvonalazza fő üzleti tevékenységedet és vásárlóid igényeit, valamint egy részletes tervet arra vonatkozóan, hogyan fogod felhasználni a tartalmat azok megszólítására.

Noha nincsenek pontosan körülírt „sablonok” a tartalommarketing-stratégia felépítéséhez - mindegyik egyedi lesz az azt létrehozó vállalkozás számára - öt összetevő van, amelyeket rendszerint tartalmaznak:

  1. Üzleti terv a tartalommarketing segítségével történő innovációért ( Your business case for innovating with content marketing)

 Azzal, hogy kommunikálod a tartalom létrehozásának okait, az ezzel járó kockázatokat és elképzeléseidet arról, hogy számodra mit jelent a siker, sokkal nagyobb valószínűséggel nyersz magad mögé vezetői támogatást a stratégiádhoz – és nyugodtan hibázhatsz itt-ott amíg rájössz, hogy mi is az, ami a legjobban működik a vállalkozásod számára.

  1. A tartalommarketinged üzleti terve 

Ez magában foglalja a tartalmi programmal kapcsolatos céljaidat, az egyedi értéket, amelyet a tartalmadon keresztül nyújtani kívánsz, és az üzleti modelled részleteit. Illetve vázolnia kell azokat az akadályokat és lehetőségeket is, amelyekkel szembe találhatod magad a terv végrehajtása során.

  1. Célközönséged personái és a tartalmi térképeik

(tartalmi térkép: olyan terv, amely a megfelelő tartalmat a megfelelő embereknek, a megfelelő időben eljuttatja.)

Ebben a részben határozod meg azokat a konkrét közönségeket, akik számára a tartalmadat létre szeretnéd hozni, azt, hogy milyen igényeik vannak, és milyen lehet a tartalom iránti elkötelezettségük ciklusa. 

  1. A márkád története 

Ebben a részben jellemezheted a tartalommarketingedet abból a szempontból, hogy milyen ötletek és üzenetek, amelyeket kommunikálni szeretnél, ezek miben különböznek a versenytársaidtól, és hogyan látod a fejlődést a közönséggel való megosztást követően. 

  1. Terv a csatornáktól, melyeket használni fogsz 

Ennek tartalmaznia kell azokat a platformokat, amelyeket használva elmeséled a történeteidet; mi az ismertetőjeled, hogyan jársz el, mik a céljaid; és hogyan fogod ezeket összekapcsolni úgy, hogy összefüggő márkabeszélgetést hozzanak létre.

Házon belül érdemes megosztani a tartalommarketing stratégiámat?

Előnyös, ha a szervezedet minden tagjának hozzáférést biztosítasz a tartalommarketing stratégiádhoz, még azokkal is célszerű, akik nem vesznek részt közvetlenül a folyamatban

Ez minimalizálhatja az ismétlődő erőfeszítéseket és biztosítja, hogy a csapat minden tagja egyazon tartalmi célon elérésére törekedjen. A megosztás azok számára is hasznos lehet, akik a tatartalommarketinggel kapcsolatosan belső vagy külső szakértőkre támaszkodnak vagy kiszervezik a tartalom létrehozását és terjesztésének bármely részét.

Természetesen a megosztás módja függ a szervezet felépítésétől és kultúrájától is. Bizonyos esetekben jó, ha a teljes dokumentációt megosztod. Más esetekben azonban célravezetőbb lehet összefoglalókat készíteni úgy, hogy a stratégia hogyan befolyásolja az adott szerepköröket, folyamatokat és célkitűzéseket.

Röviden, az alábbiakat mindenképpen érdemes figyelembe venni.

  • Hogyan használhatod a tartalommarketing alapelveit, hogy „eladd” a tartalmadat?
  • Mi érdekli az embereket a legjobban?

Ezek megválaszolása segíthet abban, hogy a stratégiád mely összetevőit érdemes megosztanod egy-egy csapattal a szervezeteden belül.

Milyen gyakran kell frissítenem a tartalommarketing stratégiámat?

A stratégia egy részét illetően következetesnek kell maradnunk akkor is, ha a tartalommarketingünk programja növekszik és fejlődik – nevezetesen a küldetésünk és az üzleti céljaink.

Valójában ez a két dolog annyira kulcsfontosságú, hogy érdemes felírni őket egy Post-it jegyzetre, így szem előtt tarthatjuk mindig, amikor éppen a tartalmunkon dolgozunk. 

A tartalommarketing stratégiánk további szempontjait azonban érdemes rendszeresen felülvizsgálnunk és frissítenünk annak érdekében, hogy biztosíthassuk a megfelelő haladást a kezdeti célok elérése felé.

Ivett Szabó

Nincs TÖBB
FÉLREbeszélés

BESZÉLGESSÜNK!

+36 20 420 0306
hello@dna.hu

VAGY NÉZZ SZÉT EGYÉB FELÜLETEINKEN

Ha már van víziód, kellenek az eszközök!

KÉRJ AJÁNLATOT
Digital Network Agency - 2021
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram