Miért adnál ingyenes, minőségi tartalmat a fogyasztóknak, amikor akár be is árazhatnád? És mi van, ha nem vásárolnak utána? A minőségi tartalom egy nagyon fontos pontja az online eladásoknak. Ahhoz, hogy megbízhatónak tűnj a piacodon, be kell bizonyítanod, hogy értesz ahhoz, amit csinálsz, és el is tudod magyarázni érthetően, hogy miért van szüksége az olvasónak arra a termékre, szolgáltatásra, amit te árulsz. Építed a megbízhatóságodat, edukálod a vásárlót, és elindítod abban a marketing tölcsérben, aminek a végén megvalósul a vásárlás.
Nézzük tehát pontokba szedve mik az előnyei:
A tartalommarketing rákényszerít arra, hogy folyamatosan értékes tartalmat készíts az emberek számára. Minél több cikket és bejegyzést teszel közzé, annál többször használod a kulcsszavaidat és annál inkább növelheted a forgalmad, javíthatod az átkattintási arányod, ami SEO szempontból kedvező.
Amit viszont a tartalomkészítés során fontos megérteni, hogy a felhasználóknak értéket, változatosságot és mennyiséget kell kínálni. Nem elegendő, ha csak a termékedről írsz, ehelyett történeteket kellene gyártanod, melyeknek főszereplője maga az ügyfél. Be kell mutatnod számukra, hogy miként befolyásolja pozitívan az életüket a terméked vagy szolgáltatásod.
Ez nem csak a tartalomra vonatkozik, hanem arra is, hogy több formátumban tálald a mondandódat, készíts képeket, videókat, audió-anyagokat!
Fontos a mennyiség is, de ha választani kell a minőség vagy a mennyiség között, akkor egyértelműen előbbire tesszük le a voksunkat. Sokkal fontosabb, hogy minőségi, releváns anyagokat gyárts, mint, hogy minden nap kitegyél egy új posztot.
És mi lenne számodra fontosabb, mint hogy mennyit kell költened, és ez hogyan térül meg? Nos, a tartalommarketing az egyik legköltséghatékonyabb eszköz, amit be tudsz vetni. Egyszer kell rá időt szánni, és utána beindul az öngerjesztő folyamat, ha mindent jól csináltál. Addig fogja hozni az új leadeket, amíg valóban szükség van a termékedre.
Ehhez persze pontosan tudnod kell, hogy kinek és mit akarsz eladni, és ez milyen problémájára nyújt megoldást, milyen felhasználási lehetőségei vannak, hogyan kapcsolódik az emberek életébe a terméked. Így fogsz tudni olyan cikkeket írni, amivel azonsulni tudnak. Persze ne felejtsd el a kulcsszavak célzott használatát sem.
Fordíts különös hangsúlyt a jól konvertáló landing oldalakra, vagyis amikor valaki megérkezik a landing oldaladra, akkor kell ott lennie valaminek, ami meggyőzi őt arról, hogy konvertálnia kell. Indíts egy jó főcímmel, majd némi gyors információval, egy meggyőző képpel, vallomással és persze egy hatékony cselekvésre ösztönző linkkel vagy gombbal (CTA) zárd az oldalt.