A közösségi média – a médiamegosztó hálózatok

 A médiamegosztó hálózatok

Ha a közösségi média platformok egyik leglátványosabb típusát keresed, a médiamegosztó hálózatok jelentik számodra a választ. Ezeken a médiaalapú webhelyeken különböző típusú közösségi média kampányokat hozhatsz létre.

A médiamegosztó hálózatok többnyire a fotók és videók megosztására összpontosítanak.

Nagyon sokan vizuálisan tanulnak. Ezek a hálózatok nagyszerű lehetőséget kínálnak vállalkozásod számára a vizuális tartalmak megosztására és a közönség bevonására.

Míg olyan oldalak, mint a Facebook és a Twitter lehetővé teszik fotók közzétételét, ezek mégsem tekinthetők médiamegosztó hálózatoknak. A médiamegosztó hálózatok kizárólag a látvány megosztására összpontosítanak.

 

Vessünk egy pillantást a médiamegosztó hálózatok három lehetőségére:

Instagram

A 10 éve létező Instagram, az első számú fotómegosztó platformként van számon tartva.

Több mint 1 milliárd havi aktív felhasználóval az Instagram kiváló hely a fotók és videók megosztására. Ez a típusú közösségi média platform lehetővé teszi, hogy vizuálisan betekintést nyújtson vállalkozásodba. Lehetsz kreatív, inspiráló képeket és videókat is megoszthatsz.

Az Instagram nagyszerű, ha különböző típusú közösségi média kampányokat indítasz. Hirdetheted a termékeidet vagy szolgáltatásaidat, remek vizuális ábrázolást adhatsz a márkádról a célközönségednek.

Az Instagram hirdetési lehetőségeket is kínál vállalkozásod számára is. Ez nagyszerű módja az emberek elérésének és az új követők és eladások megszerzésének.

Tudtad-e?

  • Több, mint 200 millió Instagrammer látogat el legalább egy üzleti profilra naponta
  • A vásárlási rajongók 70% -a az Instagramhoz fordul termékfelfedezéshez
  • A legnézettebb történetek 1/3-a vállalkozásoktól származik
  • Az Instagram potenciális hirdetési elérése 928 millió felhasználó

Pinterest

A Pinterestet, mely az Instagramhoz hasonlóan a vizualitásra összpontosít, havonta több, mint 250 millió aktív felhasználó veszi igénybe. Ez a médiamegosztó hálózat főleg a fotók megosztására és rögzítésére összpontosít. 

Ez a médiaplatform kiválóan alkalmas kreatív ötletek, valamint termékeid megosztására is. Megoszthatod azokat a fotókat, amelyek blogbejegyzésekhez, receptekhez, barkácsötletekhez és egyebekhez linkelnek. Itt azonban nagyon fontos azt szem előtt tartani, hogy bejegyzéseidnek mindenképpen illeszkednie kell a kreatív témákhoz.

Ha például cukrászdád van, akkor képeket tehetsz közzé a tortacsodáidról, sütikről vagy éppen a süti elkészítéséhez szükséges útmutatókat is feltöltheted. Ki ne vágyna így Karácsony előtt a tökéletes mézeskalácsreceptre? 🙂

Összességében a Pinterest is egy remek platform, amely segít kapcsolatba lépni a leadekkel.

Tudtad-e?

  • A közösségi média marketingszakembereinek 94% -a használja a Pinterestet
  • 144,5 millió – A Pinteresten megjelenő hirdetésekkel elérhető emberek száma
  • A heti Pinnerek 90% -a vásárlási döntést hoz a Pinteresten, 77% -a új márkát vagy terméket fedezett fel a Pinteresten
  • A pinek kétharmada márkákat és termékeket képvisel

YouTube

Igen, a 2021 februárjában 16. születésnapját ünneplő YouTube  is közösségi média platformnak számít. Sőt, a Google-t követő 2. leggyakrabban használt keresőmotor is. A YouTube-ot elsősorban a fiatalabb generáció használja, akik nem feltétlen válnak vásárlóvá rögtön. Azonban nem szabad figyelmen kívül hagynod, hogy márkaépítési szempontból a YouTube az egyik leghatékonyabb információs eszköz lehet számodra. Az emberek aktívan keresik a videókat és nézik őket ezen a platformon, havi 2 milliárd havi bejelentkezett felhasználó van jelen az oldalon. Ez a médiaplatform lehetővé teszi videók készítését és megosztását bárhol. Ez egyedülálló lehetőség számodra a márka ismertségének növelésére és a közönség bevonására egyaránt.

Tudtad-e?

  • Az összes mobilinternet forgalom 37% -a a YouTube-ból származik
  • Több mint 9000 partner használja a Content ID-t, köztük számos nagy hálózati műsorszolgáltató, filmstúdió és lemezkiadó
  • A YouTube átlagosan 18 dollárt fizet minden 1000 hirdetés megtekintés után
  • A vállalkozások 62% -a használja a YouTube-ot

A fenti oldalak közül melyik platformot használod a leggyakrabban? Van olyan amelyikre eddig még nem regisztráltad vállalkozásod?