A közösségi média – a közösségi hálózatok

Melyek a közösségi média típusai?

 A közösségi média célja, hogy az emberek gyorsan, hatékonyan és valós időben osszák meg a tartalmakat és szerezzenek információkat, lehetővé téve ezzel a nyilvánossággal való kapcsolattartást. A közösségi média rengeteg weboldalt és alkalmazást tartalmaz. Számos különböző típusú közösségi média létezik, szolgáltatásaik is több kategóriába sorolhatóak.

A közösségi média egyik legismertebb típusa a közösségi hálózatok, ebbena bejegyzésben most erről lesz szó. Ezek a hálózatok hozzájárulnak, ahhoz, hogy a felhasználók online léphessenek kapcsolatba felhasználókkal és márkákkal.

A közösségi hálózatok segíthetnek a márkád ismertségének a növelésében, új leadeket generálni, kapcsolatot létesíteni a potenciális ügyfeleiddel, ügyfélszolgálatot biztosítani.

socia-media-facebook-szamitogep-telefon-like

Facebook

Az egyik közkedvelt közösségi hálózat a Facebook, mely jelenleg 2,7 milliárd felhasználóval rendelkezik. A Facebook kiváló lehetőség számodra, hiszen a platformnak köszönhetően könnyedén megszólíthatod a célközönséged. Itt megoszthatod a legújabb fotóidat, videóidat, cikkeid, weboldaladhoz tartozó linkeket, létrehozhatsz szavazásokat egyszóval mindent megoszthatsz a termékedről, szolgáltatásaidról, magadról, kialakíthatod a személyes márkád. Ezenkívül a Facebook fizetett hirdetéseket is ajánl, ami lehetővé teszi számodra, hogy új követőket, ügyfeleket szerezhess. Persze ügyelned kell arra, hogy a követőidnek értéket teremts és ne spameld őket szeméttel, mivel ami gyorsan jött, gyorsan is megy.

Tudtad-e?

  • A Facebooknak több, mint 9 millió hirdetője van
  • 6,1 millió marketinges használja rendszeresen a Facebook-hirdetést 2020-ban
  • A képek a Facebook hirdetési hatékonyságának 75-90% -át teszik ki
  • A Facebook potenciális hirdetési elérése 1,9 milliárd

Twitter

A Twitter 340 millió felhasználóval rendelkezik, melyből 186 millió aktív naponta. Ezt a platformot a Facebookhoz hasonlóan használják, a felhasználók fotókat, videókat, állapotfrissítéseket, linkeket, közvélemény-kutatásokat és egyebeket tehetnek közzé. A legjelentősebb különbség a Facebook és a Twitter között, az az üzenetek méretében észlelhető. A Twitterre ugyanis egy üzenetben, mindössze 280 karakter fér el. Itt aztán tényleg a lényegre kell törekedned. A Twitteren is hozhatsz létre fizetett hirdetéseket, annak érdekében, hogy új követőket és konverziót szerezzen céged számára.

Tudtad-e?

  • A Twitter felhasználói 38% -kal nagyobb valószínűséggel tesznek közzé véleményt márkákról és termékekről, mint más közösségi média felhasználók
  • A Twitter-felhasználók 71% -a azt mondja, hogy a hálózatot használja hírek, információk megszerzéséhez
  • A Twitter ütemterve +31%-kal magasabb érzelmi kapcsolatot és +28%-kal magasabb emlékezetességet generál a közösségi média átlagához képest
  • Az emberek 26%-kal több időt töltenek a hirdetések megtekintésével a Twitteren, mint más vezető platformokon

Linkedin

Újabb mérföldkőhöz érkezett a LinkedIn, 2020. októberében ugyanis már 766 millió felhasználóval büszkélkedhetett. A közösségi oldalhoz naponta 172800-an regisztrálnak. Gondolnád, hogy ez másodpercenként két regisztrálót jelent?

Tudtad-e?

  • A 10-ből 6 felhasználó aktívan keres iparági meglátásokat a Linkedin-en
  • Évente 280 milliárd hírcsatorna-frissítést tekintenek meg az oldalon
  • A Linkedin a B2B webhelyekre és blogokra irányuló közösségi forgalom több, mint 50%-át teszi ki
  • A B2B marketingszakemberek 92%-a digitális marketing-mixében szerepel a Linkedin

A Te vállalkozásod jelen van a fenti oldalakon? Ha, igen megfelelő tartalmakat generálsz vagy csak néha-néha kiposztolsz valamit, hogy lássák, hogy még üzemelsz?

Következő cikkünkben a médiamegosztó hálózatokról lesz szó. De mik is ezek? Pár nap és kiderül! 

Kövess minket Facebookon és értesülj a legfrissebb híreinkről