Mi az a SEO röviden?

A rengeteg három betűs rövidítések világában mi is a SEO? Ez kell nekem vagy sem? Vagy Google hirdetések kellenek? Röviden, tömören összefoglaltuk mi is az a SEO, hogy közelebb kerülj a megoldáshoz!

A sokat emlegetett SEO, avagy keresőoptimalizálás célja, hogy az organikus megjelenésekben minél jobb helyre kerüljünk a keresőmotorokban. Tehát, ha valaki rákeres egy problémára, amire mi megoldást tudunk nyújtani, akkor minél előrébb legyünk a találati listán.

Ennek két módja lehet, vagy fizetünk a hirdetésért (Google Ads), vagy keresőoptimalizálással kerülünk előrébb, ami mondhatjuk, hogy ingyen van. Leszámítva persze a szakemberek munkadíját, akik a SEO-n dolgoznak.

Ezt a két kategóriát hívjuk együttesen SEM-nek, azaz Search Engine Marketingnek.

A SEM tehát a PPC és a SEO összessége.

Digital Network Agency marketing ügynökség facebook google adwords kampány

Az alapok

Az, hogy hol jelenünk meg a találati listán nagyon sok összetevős, de három fő csoportra osztható:

1.   Technikai SEO (az oldal technikai tulajdonságai)

2.   Tartalmi SEO vagy on-page SEO (milyen a tartalom minősége, mennyire van jól megírva adott kulcsszavakra)

3.   Off-page SEO (hány külső weboldal hivatkozik a mi weboldalunkra)

A SEO folyamata sorrendiségben követi a fenti felsorolást. Elsődlegesen kell rendbe tenni a technikai SEO-t, hiszen erre épül az egész oldal. Ezután következhet az on-page SEO, a megfelelő tartalom, majd a megfelelő tartalomra mutató linkek.

Rangsorolás

A Google számos tényezőt figyelembe vesz a besoroláskor, amik nem publikusak. Az évek során azonban felgyűlt a tudás a szakemberek között és nagyságrendileg tudható – persze folyamatosan változik, – hogy mi alakítja a sorrendet. Függ egyrészt a használt böngészőtől, a böngészési előzményektől, földrajzi elhelyezkedéstől. Tehát nem csak befolyásolható elemeket tartalmaz a lista.

Ha szeretnénk ellenőrizni, hogy a mi oldalunk milyen helyen szerepel, segítségül hívhatjuk a Google hivatalos megoldását erre, a Search Console-t. Ez 90 napra visszamenőleg megmutatja a rangsorban elfoglalt helyünket egy adott kulcsszóra. 

Az alapok

Az, hogy hol jelenünk meg a találati listán nagyon sok összetevős, de három fő csoportra osztható:

1.   Technikai SEO (az oldal technikai tulajdonságai)

2.   Tartalmi SEO vagy on-page SEO (milyen a tartalom minősége, mennyire van jól megírva adott kulcsszavakra)

3.   Off-page SEO (hány külső weboldal hivatkozik a mi weboldalunkra)

A SEO folyamata sorrendiségben követi a fenti felsorolást. Elsődlegesen kell rendbe tenni a technikai SEO-t, hiszen erre épül az egész oldal. Ezután következhet az on-page SEO, a megfelelő tartalom, majd a megfelelő tartalomra mutate linkek.

 

Digital Network Agency marketing ügynökség facebook google adwords kampány

Rangsorolás

A Google számos tényezőt figyelembe vesz a besoroláskor, amik nem publikusak. Az évek során azonban felgyűlt a tudás a szakemberek között és nagyságrendileg tudható – persze folyamatosan változik, – hogy mi alakítja a sorrendet. Függ egyrészt a használt böngészőtől, a böngészési előzményektől, földrajzi elhelyezkedéstől. Tehát nem csak befolyásolható elemeket tartalmaz a lista.

Ha szeretnénk ellenőrizni, hogy a mi oldalunk milyen helyen szerepel, segítsgül hívhatjuk a Google hivatalos megoldását erre, a Search Console-t. Ez 90 napra visszamenőleg megmutatja a rangsorban elfoglalt helyünket egy adott kulcsszóra.