A Google keresőhálózatán azokat az embereket tudjuk elérni, akik éppen akkor keresik a mi termékünket vagy szolgáltatásunkat. Tehát biztos, hogy egy olyan potenciális vásárlóval van dolgunk, akinek releváns az ajánlatunk. Így rögtön lehetőségünk van az ő problémájára egy rövid leírással megoldást kínálni.
A Google Display hálózata egészen más elven működik, így ezt is érdemes külön kezelni. Itt nem olyan hirdetésekkel fog találkozni a fogyasztó, amit ő keresett, csak nagy valószínűséggel érdekli őt a viselkedése alapján. Illetve nem is azzal a céllal internetezik éppen, hogy vegyen valamit, csak megjelenünk neki a periférián az egyébként fogyasztani kívánt tartalma mellett bármelyik oldalon, amit tartalmaz a Google hálózata.
Így nem fix bannereket helyezünk el. Mindenkinek, az érdeklődési köre szerint, más-más bannerek fognak megjelenni a böngészése közben.
A Facebook hirdetései nagyon sok formában jelenhetnek meg, és bizonyos mértékben hasonlít a Google Display kampányok működési elvéhez, azonban sokkal részletesebb és pontosabb célzást tudunk megadni. Míg a Google célcsoport képzése mintavételezésen alapul, az alapján, hogy milyen oldalakat látogatunk, addig a Facebook egészen pontosan tudja hogyan viselkedünk. Az esetek többségében több adatot is megosztunk vele magunktól is, mint amennyit a Google fiókunkban megadunk.
Nem lehet tehát teljesen összehasonlítani őket. Azt, hogy melyik platformon szerencsésebb hirdetünk, az határozza meg, hogy pontosan mit, és a hirdetési szakasz mely részében szeretnénk meghirdetni.
Amennyiben lehetőség van rá, ne válasszunk a kettő közül, hanem építsük fel a
vásárlószerzési folyamatunkat mindkét felület felhasználásával. Ha bizonyos
okokból kifolyólag pedig mégis választani kell, és nem nyújtott elegendő segítséget
ez a rövid cikkünk, akkor bátran keress minket és megkeressük a leghatékonyabb
eszközt számodra!